Business Days in beeld
Bekijk hieronder de aftermovie en foto’s van de Business Days op 30 september en 2 oktober! Foto’s 30 september | The Future of Content Creation: Foto’s 2 oktober | Building a Trusted Media Landscape Aftermovie
Bekijk hieronder de aftermovie en foto’s van de Business Days op 30 september en 2 oktober! Foto’s 30 september | The Future of Content Creation: Foto’s 2 oktober | Building a Trusted Media Landscape Aftermovie
Dit jaar had Dutch Media Week als thema ‘Level Up!’. De week liep van maandag 30 september tot en met zondag 6 oktober 2024 en stond in het teken van voortdurende vernieuwing en innovatie binnen de mediasector. Het programma zat bomvol inspirerende sessies, educatieve workshops en netwerkmogelijkheden. De week startte op maandag 30 september met […]
Big Tech bedrijven Google, Apple en Meta hebben onze mediasector in hun greep – ze gaan over ons bereik, ons publiek, onze advertenties en onze digitale infrastructuur. En mediaprofessionals moeten hard werken om het vertrouwen van het publiek te blijven verdienen. Hoe zorgen we voor een gezond en betrouwbaar medialandschap? Zijn we niet ‘te laat’ […]
De tijd dat we met z’n allen op de bank zaten te zappen is voorbij en nieuwe technologieën vliegen ons om de oren. Hoe bepaal je koers in deze tijden, welke innovaties mag je niet missen en hoe blijf je als mediaorganisatie relevant? Op die vragen zoeken we op de Business Day over de toekomst […]
Rapper Ronnie Flex komt op zondag 6 oktober langs bij Beeld & Geluid tijdens Dutch Media Week. Naast artiest met miljarden streams op Spotify is hij ook een fanatieke gamer en speelt het liefst voetbalgames. Tijdens de Xperience Day kunnen bezoekers het tegen Ronnie en vier van zijn vrienden opnemen in de nieuwe game EA […]
Op 1 oktober 2024 presenteert het BNR Podcast Kennisfestival, in samenwerking met Beeld & Geluid, een indrukwekkend programma met sprekers en sessies. Deze variëren van lezingen en workshops tot live podcastopnames. Het festival heeft een line-up met korte, interactieve sessies voor makers, liefhebbers en marketeers. Een aantal hoogtepunten zijn onder anderen: Angela de Jong (AD): Over het […]
Reinout Oerlemans, een van de meest invloedrijke mediaondernemers van Nederland, opent op 30 september de ‘Business Day: Future of Content Creation’ tijdens Dutch Media Week. In zijn keynote bespreekt hij de kansen die nieuwe technologieën, zoals AI, bieden voor de Nederlandse mediasector en de toekomst van contentcreatie. Oerlemans, oprichter van Eyeworks en voorzitter van 3BMG, […]
De mediasector bevindt zich op een spannend kantelpunt. Creativiteit en technologie gaan steeds meer hand in hand waardoor de regels van contentproductie radicaal worden herschreven. Generatieve AI en virtual production bieden ongekende mogelijkheden, maar dwingen ook tot moeilijke vragen. Hoe blijven traditionele spelers relevant in een wereld waar iedereen een contentmaker kan zijn? Wat betekent […]
Nieuwe technologieën zoals AI en immersive media bieden de mediasector enorme kansen, maar brengen ook serieuze uitdagingen met zich mee. Belangrijke vraagstukken zijn de betrouwbaarheid van nieuws, de veiligheid en privacy van gebruikers, en de toenemende dominantie van grote techbedrijven. Tijdens de ‘Business Day: Building a Trusted Media Landscape’ op 2 oktober staan deze thema’s […]
Op 3 oktober 2024 is het weer zover: de Dutch Game Awards, dé erkenning voor de creativiteit, vaardigheid en ondernemerschap van Nederlandse game-ontwikkelaars, worden uitgereikt tijdens een feestelijke ceremonie in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum. Deze prestigieuze prijzen zijn onderdeel van de Dutch Media Week en bieden een platform om de […]
Deze eerste editie van het kennisfestival gaat over de ideale podcastformule. Van aanpak tot zichtbaarheid, en alles daar tussenin. Met onder meer live podcastopnames, netwerkgelegenheid en de uitreiking van de eerste Dutch Podcastaward van het jaar. Het podcastkennisfestival vindt plaats op 1 oktober 2024 in Hilversum, bij Beeld & Geluid. Het programma van het podcastkennisfestival […]
Voor de Dutch Game Day powered by Control op donderdag 3 oktober zijn de eerste sprekers aangekondigd, te weten: Shania Hall Shania Hall begon haar loopbaan in de app-industrie. Daar ontdekte ze haar liefde voor visuele media. Die passie bracht haar naar de game-industrie. De afgelopen vijf jaar is ze werkzaam bij bij Sumo. Daar heeft ze […]
Dutch Media Week keert dit jaar terug met het thema ‘Level Up!’, wat de eerste stap markeert naar een geheel nieuwe opzet in 2025. De week, van maandag 30 september tot en met zondag 6 oktober 2024, staat in het teken van voortdurende vernieuwing en innovatie binnen de mediasector. Het thema ‘Level Up!’ benadrukt het […]
De Dutch Game Day powered by Control is een conferentie met nationale en internationale sprekers. De conferentie behandelt onderwerpen, zoals kunst, (game)design, programmeren, maar ook enkele zakelijke aspecten zoals het maken van games. Bij eerdere edities waren er sprekers van onder andere DICE, BioWare, Naughty Dog, Guerrilla, CD Projekt Red, 11 Bit Studios, Frontier en […]
De Xperience Days: Gaming & Esports van Dutch Media Week stonden geheel in het teken van games, met de finale van de Rocket League competitie als hoogtepunt van de dag. Na landelijke voorrondes stonden de beste teams van Nederland vandaag in de finale waar, na een spannende strijd, team NXT er uiteindelijk vandoor ging met […]
Tijdens een avondvullende awardshow voor de Nederlandse game-industrie zijn de winnaars van de Dutch Game Awards 2023 bekendgemaakt. De awardshow vond plaats tijdens Dutch Media Week in Beeld & Geluid te Hilversum. Winnaars De Dutch Game Award is een juryprijs en kent verschillende categorieën: van ‘Best Game’ tot ‘Best Innovation’ en een viertal special awards. […]
Sahil Amar Aïssa heeft dinsdag 3 oktober de Dutch Media Week Award 2023 toegekend gekregen voor de positieve impact die hij het afgelopen jaar met zijn werk als mediamaker heeft gecreëerd. De jury noemde hem een voorvechter voor diversiteit die andermans verhaal vooropstelt en vermeldde daarbij in het bijzonder zijn BNNVARA-serie ‘Fight or Flight’ waarin […]
Op zaterdag 7 oktober staat Dutch Media Week tijdens de Xperience Days geheel in het teken van gaming en esports. Het hoogtepunt van die dag vormt de Rocket League competitie, een populair spel waarbij spelers een voertuig besturen waarmee ze moeten proberen doelpunten te scoren op een veld dat lijkt op een voetbalveld. Tijdens deze […]
Naast de portfolio review heeft de Dutch Game Day dit jaar nog iets nieuws: roundtables. Sessies waarin de aanwezigen een onderwerp nader kunnen bespreken. In een besloten setting, zonder camera’s. Roundtable Tik Tok Developers Kela van der Deijl en Adriaan de Jongh maken intensief gebruik van TikTok voor het promoten van hun games. In een […]
Ook dit jaar wordt de Dutch Media Week Award weer uitgereikt aan een mediamaker die, door middel van media, positieve impact op de samenleving gerealiseerd heeft. Vorig jaar ging deze award naar Ikenna Azuike. Op dinsdag 3 oktober wordt tijdens het Dutch Media Week Award Dinner bekendgemaakt wie dit jaar in zijn voetsporen treedt. In […]
Op het altijd bruisende Media Park Hilversum, op het Joop van den Endeplein om precies te zijn, zit David’s. Bij David’s Bar & Restaurant staat de Amerikaanse keuken centraal. Je kunt er terecht voor een uitgebreid diner, snelle lunch, goede cocktail of take-away ontbijtje. Ze serveren American Southern soul food in een New Yorkse vibe. […]
Uit de meer dan 60 inzendingen heeft de jury drie genomineerden per categorie geselecteerd. Sommige games hebben meerdere nominaties ontvangen en zijn dus in de race voor meerdere awards. De winnaars van de speciale awards, de Awesome Achievement, Inclusion Award, Best Studio en Career Achievement Award, worden tijdens de uitreiking van de Dutch Game Awards […]
Professionals van Paladin Studios, KeokeN Interactive en Nixxes komen op 4 oktober naar de Dutch Game Day om portfolios te beoordelen en feedback te geven om daarmee de presentatie van het werk naar een (nog) hoger niveau te tillen. Het is voor zowel studenten als professionals mogelijk om hun portfolio laten bekijken. Wil jij van deze uitgelezen kans gebruikmaken, […]
De locaties voor de voorrondes van de Rocket League esports competitie van Dutch Media Week zijn bekend. Door het hele land krijgen gamers in september de kans om zich in teams van 3 personen te kwalificeren voor de Rocket League Final op zaterdag 7 oktober bij Beeld & Geluid in Hilversum. De voorrondes vinden in […]
De Magische Mediastage van Dutch Media Week is een ministage van maximaal 1 dag bij een van de vele mediabedrijven die Nederland rijk is. Zo kun je zelf ervaren hoe het is om aan de slag te gaan als opnameleider, redacteur, verslaggever, regisseur, producer of een van de vele andere banen die in de mediabranche […]
Op dit moment geldt er nog een speciaal early bird tarief voor de Dutch Game Day, de congresdag voor gameprofessionals. Echter, er is nog slechts een beperkt aantal tickets beschikbaar, dus reserveer snel hier je ticket. Onlangs zijn er al twee sprekers voor Dutch Game Day bekendgemaakt, inmiddels zijn daar weer twee nieuwe sprekers aan […]
De 8e editie van Dutch Media Week trapt af met de Business & Innovation Days, een tweedaags inspiratiecongres waarin de toekomst van de media-industrie centraal staat. Op maandag 2 en dinsdag 3 oktober nemen experts de aanwezige mediaprofessionals tijdens paneldiscussies en interactieve sessies mee langs zowel het huidige medialandschap als de nabije toekomst van de […]
Dennis Micka, Senior World Designer bij Guerrilla, is onlangs toegevoegd aan de line-up van Dutch Game Day op woensdag 4 oktober. Micka is al zo’n tien jaar game/level designer. Tijdens zijn studie liep hij stage bij Guerrilla, waar hij werkte aan Killzone Shadow Fall. Daar kreeg hij de smaak te pakken voor het ontwikkelen van […]
Dutch Game Day, het dagprogramma voor gameprofessionals op woensdag 4 oktober a.s., heeft de eerste spreker bekend gemaakt: Kim Aava is Lead Environment Artist bij EA DICE. Ze heeft meer dan 10 jaar ervaring in gamedevelopment en VR-creatie, en werkte aan titels als Horizon Zero Dawn, Apex Construct en Battlefield. Op de Dutch Game Day […]
Op zaterdag 7 en zondag 8 oktober zijn de Dutch Media Week Xperience Days terug bij Beeld & Geluid en op het Hilversumse Media Park. De voormalige Open Studio Dagen vinden net als vorig jaar plaats in het afsluitende weekend van Dutch Media Week, die start op maandag 2 oktober. Tijdens het weekend staan gaming, […]
Tijdens de Dutch Media Week Xperience Days die op 7 en 8 oktober 2023 in mediastad Hilversum plaatsvinden, kan iedereen een kijkje nemen achter de schermen bij mediabedrijven en televisiestudio’s of lezingen volgen van programmamakers. Maar voor wie aan den lijve wil ervaren hoe het is om in de mediasector te werken, introduceert Dutch Media […]
Of je nu een doorgewinterde mediaprofessional bent, een internationaal georiënteerde gamedeveloper of een trouwe kijker of luisteraar die benieuwd is hoe zijn favoriete programma tot stand komt; het programma van Nederlands grootste mediafestival Dutch Media Week biedt ook dit jaar weer voor elk wat wils. Bovendien is er dit jaar extra aandacht voor de nieuwe generatie […]
Donderdag 5 oktober is niet alleen de Dag van de Leraar, maar ook Talent Day bij Dutch Media Week. Het is dan ook niet toevallig dat juist op deze dag de Media & Onderwijs Prijs wordt uitgereikt aan vijf docenten die op een inspirerende manier gebruik hebben gemaakt van audio- en videofragmenten in hun les. […]
Dutch Media Week is niet mogelijk zonder partners. Maar hoe ervaren zij de samenwerking met het mediafestival en wat zijn voor hen de belangrijke voordelen van dit partnership? Graag laten we onze partners aan het woord, met deze keer: Kirstin Poort van ROC Midden Nederland. “Media is het mooiste vak van de wereld. Wij zijn […]
Nederlands grootste mediafestival Dutch Media Week heeft onlangs zijn 8e editie aangekondigd. Van maandag 2 tot en met zondag 8 oktober worden alle mediavormen in de spotlights gezet tijdens lezingen, talkshows, podcasts, rondleidingen, workshops, games, award-uitreikingen én een exclusief kijkje achter de schermen van het Media Park. Het doordeweekse programma is gericht op (aankomend) mediaprofessionals, […]
Na een zeer succesvolle eerste editie waren de Dutch Game Association, Control en Dutch Media Week het er snel over eens: er komt dit jaar een tweede editie van Dutch Game Day powered by Control! Dutch Game Day 2023 vindt plaats op woensdag 4 oktober en maakt weer deel uit van Dutch Media Week. Een […]
De zevende editie van Dutch Media Week kende een zeer geslaagde vernieuwde opzet waarbij zowel professionals als liefhebbers een week lang media-innovatie en -inspiratie kregen voorgeschoteld. Niet alleen wist het doordeweekse programma vele mediaprofessionals naar workshops, keynotes en netwerkbijeenkomsten te trekken, voor de Xperience Days kwam publiek uit heel Nederland naar Hilversum. Daarbij vormde de […]
Ook dit jaar organiseerde BMYoung de Creative Cup tijdens Dutch Media Week. (Media)studenten of jonge mediamakers op persoonlijke titel mogen tijdens de Creative Cup hun idee voor een televisieformat, YouTube-serie, podcast, radioshow of andere mediaproductie pitchen aan een zeer deskundige jury. Dit jaar deden 14 teams mee. De jury bestond uit Paul Römer van Talpa Network, Ralph […]
Tijdens de uitreiking van de jaarlijkse Dutch Game Awards ging Horizon: Forbidden West van Guerrilla Games naar huis met maar liefst vier awards: Best Game, Best Art, Best Audio en Best Technology. Het juryrapport vermeldde de volgende lovende woorden : “It makes our Dutch hearts swell with pride that this console-selling masterpiece was created right […]
Programmamaker Ikenna Azuike heeft woensdag 5 oktober de allereerste Dutch Media Week Award toegekend gekregen voor de positieve impact die hij met zijn werk heeft gecreëerd. In het bijzonder noemde de jury zijn podcastserie Vluchtnummers, waarin vluchtelingen, aan de hand van muziekfragmenten, hun persoonlijke, aangrijpende en soms ontroerende verhaal vertellen. De jury bewonderde daarbij de […]
Filmmaker Rutger van Hulst is verkozen tot BMYoung Mediatalent van het Jaar. Het was de vierde keer dat deze prijs namens het jongerenplatform van BM (Broadcast Magazine) werd uitgereikt. Van Hulst kreeg de bijbehorende oorkonde tijdens de Dutch Media Week in Beeld & Geluid uit handen van Paul Römer, Raad van Bestuur/MD RTV & Social […]
Tijdens Dutch Media Week heeft de gezamenlijke Nederlandse mediasector een gezamenlijke innovatieagenda gepresenteerd. Arno Otto van Talpa Network is een van de drijvende krachten achter de innovatieagenda. Hij gaf een overzicht van de belangrijke ontwikkelingen in de media die de mediabedrijven dwingen tot samenwerking. De kern van zijn verhaal: het internet is stuk. “We moeten […]
De eerder aangekondigde editie van Hilversum in Gesprek met Marcel Gelauff die tijdens Dutch Media Week zou plaatsvinden, is verplaatst naar dinsdag 17 januari 2023. Marcel Gelauff, journalist en voormalig hoofdredacteur van NOS Nieuws, neemt tijdens Hilversum in Gesprek plaats aan de ronde tafel tegenover Cisca Dresselhuys. Gelauff startte zijn carrière na zijn opleiding aan de […]
Leuk nieuws vanuit de Retro Radio studio van Dutch Media Week! Daar maakte Erik de Zwart vandaag bekend dat hij terugkomt op de radio. Vanaf januari 2023 gaat hij bij Omroep MAX elke vrijdagavond tussen 18.00 en 20.00 uur het Top 40 Hitdossier op NPO Radio 5 presenteren. Tevens gaat hij een samenwerking aan met […]
De zevende editie van Dutch Media Week werd op maandag 3 oktober geopend door middel van het uitspreken van de Mediarede. Dit jaar werd de Mediarede verzorgd door Victor Wijnen, Directeur HKU Games en Interactie. Lees hier de volledige Mediarede nog eens na: Mediarede door Victor Wijnen Bekijk fragment 1 Zoals jullie net hoorden is […]
Hoewel het raceseizoen nog lang niet ten einde is, is de kans inmiddels groot dat Max aanstaande zondag 9 oktober al tot wereldkampioen gehuldigd kan worden. Inmiddels is zijn voorsprong zo groot, dat hij na de race in Japan waarschijnlijk niet meer ingehaald kan worden. Een bijzonder racesportmoment dat het verdient om op een bijzondere […]
Aan de lange rij podcastmakers die zich inmiddels heeft aangemeld om mee te doen aan de recordpoging podcast maken van Dutch Media Week, zijn inmiddels nog meer namen toegevoegd. Zo heeft Giel Beelen toegezegd mee te doen met zijn podcast KUKURU, is Annette Barlo te gast tijdens de ‘Daar bleef je voor thuis!’ podcast die […]
Annabelle Aaftink (Hoofd Programma Ontwikkeling SimpelZodiak), Sander Klicks (Producer ITV Studios Netherlands) en Rutger van Hulst (regisseur TWO SHOT Media) zijn genomineerd voor de titel BMYoung Mediatalent van het Jaar. Deze prijs zal op woensdag 5 oktober, tijdens de Talent Day van Dutch Media Week worden uitgereikt door Ilse Zaal, gedeputeerde van de provincie Noord-Holland. “Talent […]
De nieuwste film van Hilversums filmmaker Justin Heyl beleeft zijn première tijdens de Dutch Media Week Xperience Days op zaterdag 8 oktober. De korte film, genaamd Het Pamflet, is geïnspireerd op het boek ‘Ze was 16’ van Marlies Allewijn en gaat over een donker hoofdstuk dat zich in Zeeland tijdens de Tweede Wereldoorlog heeft afgespeeld. […]
Voor de Dutch Game Day op donderdag 6 oktober zijn inmiddels weer een flink aantal nieuwe sprekers aangekondigd, te weten: Oprichter en voormalig uitgever van Control, Matthijs Dierckx. Hij heeft het journalistenvak al een tijdje geleden achter zich gelaten. Tegenwoordig zit Dierckx als componist achter een ander soort keyboard. Hij componeerde onder andere de muziek […]
Onlangs kondigde Nederlands grootste mediafestival aan jaarlijks de Dutch Media Week Award te gaan uitreiken aan een mediamaker die, door middel van media, positieve impact op de samenleving gerealiseerd heeft. Inmiddels heeft de driekoppige jury de shortlist met genomineerden voor de award bekendgemaakt, te weten: journalist/columnist Pepijn Keppel, filmmaker/presentator Ikenna Azuike en Angie Smets, studio […]
Studenten van de opleiding Communicatie van Inholland Rotterdam, Diemen en Den Haag hebben speciale promotieposters ontworpen voor de Talent Day van Dutch Media Week. Dit bijzondere project startte op maandag 12 september toen zij van opdrachtgever Herman Dummer, programmamanager Dutch Media Week, een briefing ontvingen, gevolgd door een masterclass van Rotterdams communicatiebureau RauwCC. Die week […]
Tijdens de uitzending van Wekker-Wakker-Weekend! op NPO Radio 5 werd Senior Audiotechnicus Sybrand Verwer op zaterdagochtend verrast met het bericht dat hij op 5 oktober, tijdens Dutch Media Week, de Media Diamant krijgt uitgereikt, dé onderscheiding voor medewerkers achter de schermen van televisie, radio of internet. Sybrand Verwer werkt al sinds 1982 als technicus bij […]
De Xperience Days, het nieuwe weekendprogramma van Dutch Media Week, nemen bezoekers op zaterdag 8 en zondag 9 oktober mee in de wereld van media. Niet alleen kun je binnenkijken bij diverse mediamakers, ook leren professionals je alles over de totstandkoming ervan én kun je zelf aan de slag tijdens leuke workshops. Vrijwel alle activiteiten […]
Een 10-koppige game jury heeft zich gebogen over de 48 inzendingen voor de Dutch Game Awards. Al dat spelen en beraden heeft de volgende nominaties opgeleverd: Best Game Stacklands – Sokpop Collective Horizon Forbidden West – Guerrilla Games Lake – Gamious Best Debut Cat Cafe Manager – Roost Games Here Comes Niko! – Frog Vibes […]
Onlangs is weer een hele mooie spreker aan de line-up toegevoegd van de Dutch Game Day powered by Control: CD Projekt RED Quest Director Paweł Sasko komt op 6 oktober naar Hilversum om zijn jarenlange ervaring te delen. Sasko maakt al 17 jaar games, waarvan 11 jaar bij CD Projekt RED. Daar werkte hij aan […]
Om het belang van media en de impact ervan op ons dagelijks leven nog verder te benadrukken, heeft Dutch Media Week besloten om een speciale award in het leven te roepen. Deze Dutch Media Week Award zal voortaan jaarlijks worden uitgereikt aan de mediamaker die de meeste positieve impact heeft gecreëerd. De award is een […]
Bron: HBO Max, House of the Dragon Na het grote succes van de serie Game of Thrones heeft nu ook hun prequel House of the Dragon een goede start gemaakt. De nieuwe serie die in de tijd speelt vóór Game of Thrones is afgelopen zondag online gegaan en werd dezelfde dag door 10 miljoen […]
Tijdens Dutch Media Week staan een week lang alle vormen van media centraal: van radio en tv tot games en social media. Een nog relatief nieuw medium dat de laatste jaren enorm in populariteit is toegenomen, is de podcast. Tijdens de 7e editie van Dutch Media Week wordt dit medium uitgebreid in de spotlights gezet […]
Alle game designers hebben het vast wel eens meegemaakt: de release date van een Steam-game moet een aantal dagen opschuiven, omdat een developer in alle drukte over het hoofd had gezien dat Steam de release-build vóór release goed moet keuren. Iets wat een producer waarschijnlijk niet had gemist. Toegevoegde waarde producers Dit is slechts een […]
Control Magazine heeft twee nieuwe sprekers aangekondigd: Esmeé van ’t Hoff en Richard Oud. Zij zijn beiden te zien én horen tijdens de eerste editie van de Dutch Game Day, die op 6 oktober plaatsvindt tijdens Dutch Media Week. Esmeé van ’t Hoff is een van de mensen achter Wholesome Games. Dit is een community die […]
Naast het professionalsprogramma dat doordeweeks van 3 tot en met 7 oktober plaatsvindt, heeft Dutch Media Week nu ook een weekendprogramma aangekondigd voor het grote publiek: op zaterdag 8 en zondag 9 oktober kan iedereen die geïnteresseerd is in media tijdens de Dutch Media Week Xperience Days een kijkje nemen achter de schermen van het […]
Op 6 oktober vindt in Hilversum, als onderdeel van Dutch Media Week, de Dutch Game Day powered by Control plaats. Dit event laat zich het makkelijkst omschrijven als de oude vertrouwde Control Conference, maar dan met een nieuwe naam en op een nieuwe locatie. Inmiddels zijn de eerste twee sprekers bekendgemaakt. Tymon Smektala Tymon Smektala is al meer dan […]
Op donderdag 6 oktober vindt tijdens Dutch Game Week dé awardshow voor Nederlandse game developers plaats: de Dutch Game Awards. Naast de uitreiking van de reguliere awards, is het ook dit jaar weer mogelijk om personen, gamebedrijven of aanverwante organisaties te nomineren voor de Special Awards. Dit jaar met een nieuwe categorie: de Awesome Achievement […]
De Hilversumse mediaborrel voor alle creatieve mediamakers! Ben je een creatieve mediamaker of doe je ‘iets met media?’ Vind je het leuk om collega’s te ontmoeten, inspiratie te tanken of nieuwe mensen te leren kennen? Of gewoon zin in weer eens wat gezelligheid? De Worst & Whiskey-borrel is de perfecte gelegenheid om elkaar te zien […]
Op 6 oktober vindt in Hilversum de Dutch Game Day powered by Control plaats. Dit event laat zich het makkelijkst omschrijven als de oude vertrouwde Control Conference, maar dan met een nieuwe naam en op een nieuwe locatie. De game-dag maakt onderdeel uit van de Dutch Media Week, hét mediafestival van Nederland. Dutch Game Day powered by […]
Elk jaar is er een centraal thema dat door alle evenementen, talkshows en radioprogramma’s verweven wordt. Voor editie 2022 wil Dutch Media Week met dit centrale thema een moment van bezinning creëren in de dagelijkse digitale ratrace… Door de pandemie is ons leven steeds digitaler geworden: boodschappen, winkelen, onderwijs, vergaderen; het kan allemaal online. […]
De Dutch Media Days zijn een serie talkshows over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van media, tech en innovatie die inhoudelijk samengesteld worden door partners. De talkshows vinden plaats bij Beeld en Geluid Hilversum en worden georganiseerd door Media Perspectives. Over de Dutch Media Days Met deze talkshows willen we professionals uit andere disciplines […]
2022 is al weer een tijdje onderweg en het team van Dutch Media Week is alweer druk met de voorbereidingen van de komende editie. Dit jaar gaan we ervanuit dat we vooral live kunnen. Veel fysieke evenementen dus met online componenten en per dag een specifiek onderwerp. We noemen ze tracks: Maandag 3 oktober: Innovatie Dinsdag […]
Tip van de Redactie! Een nieuwe editie van het Cross Media Café. Schrijf je snel in om het online te volgen. Dinsdag 7 december 14.00 – 17.00 uur Online (fysiek bijwonen is als gevolg van de coronamaatregelen beperk, deze plekken zijn al gereserveerd) Gratis Experts op het gebied van podcasts, audio en innovaties vertellen in […]
Yes! Het Dutch Media Week e-magazine 2021 staat voor je klaar! Inclusief mooie interviews met o.a. presentatrice Giovanca Ostiana, Egon Verharen (NPO Innovatie) en een aantal van onze fijne partners, verslagen van de Sound Summit en Dutch Media Week @ Gooische Brink, een overzicht naar highlights en natuurlijk hyperlinks zodat jouw favoriete video meteen op […]
Eerste succesvolle hybride editie Dutch Media Week verwelkomt 30.000 bezoekers Met 30.000 online en offline bezoekers aan de meer dan 140 events en talkshows gaat Dutch Media Week 2021, met het thema Be Humane, de boeken in als eerste succesvolle hybride editie. Samen met ruim 80 partners werd de media-industrie tien dagen lang onder de […]
Sound Summit deed poppodium De Vorstin 6 oktober jl. op haar grondvesten trillen. Van geluidseffecten voor blockbusters en podcasts tot audiovormgeving van een tv-programma en van 3D sound en Dolby Atmos tot orkestrale arrangementen. Een event waar mensen met echte audio-oren, zoals sounddesigners, radio/tv-makers, technici en andere geluidskunstenaars, een dag lang de Nederlandse top op […]
Donderdagavond 7 oktober zijn de winnaars van de Dutch Game Awards bekendgemaakt tijdens dé toonaangevende award show voor de Nederlandse game developers. De uitreiking van de Dutch Game Awards vond plaats tijdens Dutch Media Week in Beeld en Geluid te Hilversum. De Dutch Game Awards kent verschillende categorieën, van ‘Best Game’ tot ‘Best Student Game’ […]
Vrijdag 1 oktober gaven Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, en Gerard Kuipers, Hilversums Wethouder voor Economie, Media en Cultuur, het startsein voor de publieksactiviteiten van Dutch Media Week. Zij deden dit door de Songfestival Xperience, een van de grote publiekstrekkers van dit jaar, officieel te openen op de […]
Begin september riep Dutch Media Week muzikale creatieven op om Nederlands grootste mediafestival te vertalen in een geluid. Een deskundige vakjury heeft vandaag hét geluid gekozen dat zal worden gebruikt voor de muzikale vormgeving van Dutch Media Week. De compositie van André Heuvelman en Frans de Rond, beiden intuitive music producers, is uitgeroepen tot dé […]
De Gooische Brink vormt dit jaar het levendige centrum voor de vele publieksactiviteiten van Dutch Media Week. Met onder andere een pop-up expo over het Eurovisie Songfestival, loungen bij de muziek van Retro Radio en de augmented reality experience De Gooische Moordenaar, maar ook diverse workshops en kinderactiviteiten, is er voor jong en oud van […]
Leidinggevend Cameraman Ivo Palmen krijgt een Media Diamant, dé onderscheiding en erkenning voor medewerkers achter de schermen van televisie, radio of internet. Dat heeft Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid, samen met de burgemeester van Hilversum Pieter Broertjes bekendgemaakt tijdens de onthulling van de 12e Media Diamant, die van Henk-Jan van Beek. […]
Van 6 tot en met 10 oktober vertoont Filmtheater Hilversum, speciaal voor Dutch Media Week, een bijzonder programma in de filmzaal van Beeld en Geluid. Naast voorpremières van nieuwe films van François Ozon, Nanni Moretti en Lee Daniels, wordt de 100ste verjaardag van Charlie Chaplins ‘The Kid’ en het 20-jarige bestaan van ‘Le fabuleux destin […]
Wat komt er kijken bij de organisatie van een programma waar wereldwijd maar liefst 183 miljoen mensen naar keken? Zelf achter de Songfestival presentatiedesk plaatsnemen of de spectaculaire finale-outfits van Nikkie, Chantal, Edsilia en Jan van dichtbij bekijken? Pop-up expositie de Songfestival Xperience van Dutch Media Week neemt je mee in de totstandkoming van dit […]
Tijdens de Sound Summit, het nieuwste programmaonderdeel van Dutch Media Week, staat geluid in al z’n vormen centraal. Na de bekendmaking van tweevoudig Oscarwinnaar Randy Thom als keynote speaker geeft dit innovatieve geluidsevent nu een verdere inkijk in het bomvolle programma, dat varieert van sprekers, workshops, cases, interviews en paneldiscussies tot het pitchen van nieuwe […]
Nog maar een kleine maand totdat Nederlands grootste media-event weer losbarst. Van 30 september tot en met 10 oktober a.s. halen liefhebbers tijdens Dutch Media Week hun mediahart op met een afgeladen programma: van inspirerende sprekers, seminars en workshops tot live talkshows en radioprogramma’s waar het nieuws ter plekke wordt gemaakt. Nieuw is dat deze […]
Genomineerden Dutch Game Awards bekend De genomineerden voor de tien categorieën en de special awards van de Dutch Game Awards 2021 zijn bekend. Dé awards voor Nederlandse game developers worden uitgereikt tijdens Dutch Media Week op donderdag 7 oktober. Genomineerden Per categorie zijn drie games genomineerd. Voor Voor de Best Studio, Inclusion Award en Lifetime […]
Tweevoudig Oscarwinnaar Randy Thom keynote speaker Sound Summit Amerikaanse sounddesigner over belang van geluid bij filmbeleving De Sound Summit, waarin een dag lang toegepast geluid centraal staat, heeft bekendgemaakt dat Randy Thom op woensdag 6 oktober als keynote speaker zal optreden. De wereldberoemde sounddesigner is winnaar van twee Oscars en bekend van zijn werk voor […]
Produceer jij de nieuwe sound van Dutch Media Week? Dan maak je kans op €1000! We zijn op zoek naar het geluid van Dutch Media Week, zowel voor een langere leader als voor korte bumpertjes. Ben jij een muzikale creatieveling? Stuur dan voor 15 september 2021 jouw productie in naar sound@dutchmediaweek.nl! De inzendingen worden beoordeeld […]
De Gooische Moordenaar is een augmented reality (AR) tramrit dwars door het digitale erfgoed van de musea die samenwerken in het Erfgoedfestival 2021. Stap in, zet een echte ‘Hololens’ op en ervaar hoe het verhaal van de Gooi en Vechtstreek tot leven komt in een mix van werkelijkheid en aangevulde realiteit. Gedigitaliseerde objecten, beeldfragmenten, foto’s, video’s en nieuwe opnames vertellen het verhaal […]
Foto: Hans Kouwenhoven Welke rol spelen media in ons dagelijks leven en hoe gaan wij daar als mens bewust mee om? Deze vragen staan centraal tijdens Dutch Media Week in oktober. Het programma in Den Haag draait om de rol van media in een polariserende maatschappij. Helpen traditionele media door alle stemmen in een debat […]
#SMWNL voorgezet onder de vlag van Dutch Media Week Na een succesvolle eerste samenwerking in 2020, gaat Social Media Week Holland (#SMWNL) per 1 juli 2021 officieel verder onder de vlag van Dutch Media Week. #SMWNL houdt daarmee op te bestaan. Op deze manier wordt social, als onmisbaar onderdeel van het huidige medialandschap, bestendigd als onderwerp […]
Dutch Game Awards uitgereikt tijdens Dutch Media Week 2021 Terug van weggeweest, dé awardshow voor Nederlandse gamedevelopers! Op 7 oktober 2021, tijdens Dutch Media Week, reikt de Dutch Games Association de Dutch Game Awards uit. De prestigieuze awardshow voor de game-industrie vindt plaats bij Beeld en Geluid in Hilversum en werd in 2017 voor het […]
Dutch Media Week breidt programma uit met Sound Summit Het belang van geluid in mediaproducties Nieuw dit jaar tijdens Dutch Media Week: de Sound Summit. Geluid laat producties zoals televisieprogramma’s, podcasts, games, reclames en documentaires leven. Hoe zorg je voor het juiste geluid? Wat zijn de nieuwste innovaties en hoe start je met sounddesign? Op woensdag 6 oktober wordt, […]
Be Humane: thema Dutch Media Week 2021 De grenzen tussen online en offline vervagen, een grote hoeveelheid informatie stormt dagelijks op ons af, fake news is niet altijd meer van de waarheid te onderscheiden en innovaties schieten als paddenstoelen uit de grond. Welke rol speelt media in ons dagelijks leven en hoe gaan wij daar […]
De Mediarede 2020: De Toekomst is Onvoorspelbaar, Leve de Toekomst Door Mark Deuze, hoogleraar Media Studies, Universiteit van Amsterdam Aantal woorden: 2.600 Uitgesproken op maandag 5 oktober 2020 In het ‘coronajaar’ 2020 leven we met z’n allen meer dan ooit in media. In grote onzekerheid bewegen we van ‘intelligente’ lockdown naar ‘smart restart’ en van […]
Dutch Media Week 2020 geeft media-industrie virtuele boost Groot succes voor Dutch Media Week! De vijfde editie van het mediafestival werd dit jaar voor het eerst volledig online georganiseerd. De programma’s die op het platform van Dutch Media Week werden uitgezonden, trokken tezamen ruim 20.000 unieke bezoekers*. Daarnaast werd de drive-in bioscoop op het Media […]
Dutch Media Week Society Media zijn niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Dutch Media Week laat deze maatschappelijke waarde en impact van media zien. Donderdag was het thema Society aan de beurt en stond de vraag centraal: Wat is de rol van media nu en hoe zal dit er in de toekomst uit […]
Dutch Media Week Talent Day Woensdag 7 oktober was Dutch Media Week Talent Day die zich richtte op de jonge talenten in de media industrie. De media-industrie is in beweging en daarmee veranderen ook de kwalificaties van de professionals die er werken. Van getalenteerde formatontwikkelaars, cameramensen en presentatoren tot data-marketeers, AI-ontwikkelaars en social-specialisten. Dutch Media […]
Dutch Media Week 2020 geopend Hilversum, 5 oktober 2020 – Het grootste mediafestival van Nederland, Dutch Media Week, is vanochtend officieel geopend met het voordragen van de mediarede door Prof. Dr. Mark Deuze: De Toekomst is Onvoorspelbaar, Leve de Toekomst. In deze rede besprak hij hoe wij leven in media. Dutch Media Week duurt tot en […]
Matthijs van Nieuwkerk geëerd in Wall of Fame van Beeld en Geluid Op 2 oktober 2020 is Matthijs van Nieuwkerk geëerd met zijn portret in de Wall of Fame van Beeld en Geluid in Hilversum. Aanleiding hiervoor was de uitreiking van de Ere Zilveren Nipkowschijf, een prestigieuze Nederlandse televisieprijs die hij eerder dit jaar ontving […]
Foto: Light at Work Dutch Media Week drive-in bioscoop geopend door Matthijs van Nieuwkerk Gisteravond, 2 oktober 2020, is de Dutch Media Week drive-in bioscoop op grootse wijze geopend door Matthijs van Nieuwkerk. Onder toeziend oog van zo’n 60 claxonnerende auto’s gaf hij op het Media Park in Hilversum het startsignaal voor de eerste voorpremiere […]
Dutch Media Week 2020: podium voor talent Student met interesse in de creatieve sector? Beginnend maker met grote ambities? Tijdens Dutch Media Week krijgt (jong) talent van 5 tot en met 9 oktober de mogelijkheid het netwerk uit te breiden en een podium te pakken! Samen met vele partners wordt creativiteit gestimuleerd, wordt een brug […]
Productschool biedt gratis cursussen aan tijdens Dutch Media Week ‘Maak van je idee een product’, ‘Bouw 4 apps in 4 weken’ en ‘Leer podcasten’! Klinken deze online cursussen van de Productschool jou als muziek in de oren? Dat komt goed uit! Zij geven namelijk gratis 50 plekken voor deze online cursussen weg tijdens Dutch Media […]
Conferentiemiddag Dutch Media Week in De Vorstin Van leeg podium naar uitverkocht multimedia-optreden Op woensdagmiddag 7 oktober organiseert het Hilversumse poppodium De Vorstin in samenwerking met Dutch Media Week een conferentiemiddag die geheel in het teken staat van uitdagingen waar de live-entertainmentindustrie zich nu voor gesteld ziet. Het thema van de conferentie is ‘Van een […]
Dutch Media Week tovert Media Park om tot drive-in bioscoop Hilversum, 7 september – Vanuit eigen auto kijken naar de mooiste films en documentaires op het witte doek? Dat kan! Van 3 tot en met 11 oktober tovert Dutch Media Week, in samenwerking met Filmtheater Hilversum, het parkeerdek van het Media Park om tot heuse […]
#SMWNL joins Dutch Media Week Niet de nadelen zien, wel de kansen benutten. Daar waar corona wereldwijd evenementen platlegt, grijpt Social Media Week Holland (#SMWNL) juist de gelegenheid aan om zich aan te sluiten bij een gelijkgestemde organisatie die dit jaar vooral online en digitaal haar publiek bereikt. Daarom bundelen #SMWNL en de Dutch Media […]
Iedere bedrijfstak, dus ook de creatieve industrie, kent innovatie-uitdagingen. Uitdagingen waarvoor je de denk- en doekracht van andere slimme ondernemers goed kunt gebruiken. De Dutch Media Week editie van KVK Business Challenge brengt je, zowel online als fysiek, in contact met innovatieve mediabedrijven, start-ups, scale-ups, zelfstandige ondernemers en mkb-ondernemingen uit Nederland, Europa en de rest […]
Stembus geopend voor Online Radio Awards 2020 De stembus voor de Online Radio Awards is geopend! Sinds zaterdag 15 augustus kan er gestemd worden op het beste online radiostation, de beste podcast, de beste online presentator/presentatrice en de beste online radio ambassadeur van 2020. De awards worden traditiegetrouw op dinsdag 6 oktober tijdens Dutch Media […]
Mediastages brengt jong talent en creatieve industrie samen Nederland zit boordevol jong talent dat staat te popelen om een succesvolle start te maken in de creatieve industrie. Daarnaast zijn bedrijven continu in beweging en op zoek naar innovatieve, creatieve en frisse blikken. Daarom organiseert Mediastages, het stageplatform in de creatieve industrie, een digitale stagemarkt en […]
Hilversumse cultuur en onderwijs starten samenwerking voor bewust mediagebruik Op initiatief van Hilversum Mediastad slaan lokale culturele instellingen en scholen in het primair onderwijs de handen ineen om Hilversumse kinderen de meest mediawijze van Nederland te maken. Mediawijsheid, de vaardigheid om media te doorgronden en er kritisch mee om te kunnen gaan, is essentieel voor […]
Een van de drijvende krachten achter Dutch Media Week 2020 is de Programma Advies Raad, de Programma Advies Raad is een multidisciplinaire groep zeer ervaren mensen. De leden van deze raad komen uit de wereld van games, media-onderwijs, professionele events (Dutch Design Week), kunstmatige intelligentie, media-innovatie, interactie-ontwerp, mediamakers en cultureel ondernemerschap. De adviesraad voedt het […]
Ook BM (Broadcast Magazine) en zijn Hilversumse uitgeverij FC Klap slaan de handen nadrukkelijk ineen met Dutch Media Week. Er worden begin oktober niet minder dan vijf evenementen georganiseerd in nauwe samenwerking met Beeld en Geluid. Tijdens de zogeheten Talentdag op woensdag 7 oktober organiseert BMYoung, het jongerenplatform van BM, allereerst Matchmaking Sessies, […]
Media Perspectives joins Dutch Media Week Wij zijn zeer blij om aan te mogen kondigen dat Media Perspectives ook dit jaar weer meedoet aan Dutch Media Week. Zij organiseren maar liefst 4 events tussen 3 en 11 oktober. In dit brede scala aan evenementen staat innovatie in de media-industrie centraal. Media Matters Matchmaking Day Zo […]
Kick-off Dutch Media Week 2020 ‘Laten we Dutch Media Week samen grootser en meeslepender dan ooit maken!’ Het waren de laatste woorden van Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid, tijdens de kick-off van Dutch Media Week 2020. Meer dan 60 genodigden kwamen donderdagmiddag 4 juni online samen voor informatie over de nieuwe, […]
Dutch Media Week 2020 gaat door in hybride vorm Beeld en Geluid organiseert van 3 t/m 11 oktober 2020 met een groot aantal partners het mediafestival Dutch Media Week. In verband met de corona-crisis vindt het festival dit jaar in hybride vorm plaats en organiseert het voor zowel professionals als publiek bijzondere en inspirerende events […]
Data Dutch Media Week 2020 bekend! Beeld en Geluid organiseert van 3 t/m 11 oktober 2020 met een groot aantal partners het mediafestival Dutch Media Week. In een bruisende festivalsetting ontmoeten professionals uit de creatieve (media)industrie, jong talent, het algemene publiek, scholieren en studenten elkaar om te netwerken, om showcases te presenteren, inspiratie op te […]
Monitor Creatieve Industrie 2019 gepubliceerd De creatieve industrie en ICT zijn aanjagers van de economische groei in de periode van hoogconjunctuur tussen 2015 en 2018. Het aantal banen in de creatieve industrie groeit in de periode 2015-2018 met 3,4 procent per jaar. Dat is twee keer de gemiddelde jaarlijkse groei van de gehele economie. Dat […]
Mediafestival Dutch Media Week heeft van 4 tot en met 13 oktober 2019 een recordaantal van maar liefst 50.000 bezoekers naar Hilversum getrokken. Dit is een groei van 25%. Vorig jaar bezochten 40.000 mensen het mediafestival. De ambitie is om de […]
Smartphone filmmakers opgelet! Op woensdag 9 oktober tussen 11:00 en 12:00 staan de dagelijkse MOTALKS van Dutch Media Week in het thema van War Child. Kans maken op de unieke ervaring om met jouw smartphone een documentaire te maken in een van de vluchtelingenkampen […]
Een exclusief kijkje achter de schermen bij radio en televisie? Je eigen autocue inspreken? Op de foto met jouw favoriete presentator? Of zelf te gast zijn bij een live talkshow? Kom dit weekend naar de Open Studio Dagen tijdens Dutch Media Week en beleef de magie van […]
Met een spectaculair avondprogramma is het grootste mediafestival van Nederland, Dutch Media Week, officieel geopend in Studio 21. Bijzondere (internationale) gasten uit de mediawereld, waaronder Linda de Mol en Jim Acosta, trakteerden de aanwezigen onder leiding van Twan Huys op hun […]
Ik postte op Instagram dat ik bezig was met het schrijven van deze speech en dat ik zin had in het evenement. Een vriend van me die bij het AD werkt reageerde met vijf korte DMs – dat zijn privéberichtjes, voor degenen onder ons die niet […]
Tijdens de Open Studio Dagen op zaterdag 12 en zondag 13 oktober krijg je niet alleen een exclusief kijkje in de bekendste radio- en tv studio’s van Nederland maar geniet je ook van fantastische optredens op het Media Park. De definitieve line-up is inmiddels bekend, […]
In het weekend van 12 en 13 oktober bent u weer van harte welkom bij Omroep MAX! Werp een blik achter de schermen bij uw favoriete programma’s en stap in de decors van onder andere Tijd voor MAX, Meldpunt, Met het Mes op Tafel én het nieuwe […]
Op zoek naar een leuke activiteit voor het hele gezin tussen 4 en 13 oktober? En vinden jouw kinderen radio, televisie, Instagram, GIF’s en de nieuwste mediasnufjes helemaal het einde? Dan is Dutch Media Week echt iets voor jullie! Begin oktober staat heel Hilversum bol van de activiteiten tijdens […]
Een groot deel van ons leven speelt zich af in media: van het vinden van een baan tot het zoeken naar een partner, van televisie kijken voor je plezier tot geld verdienen met het maken van YouTube video’s en van up-to-date blijven via de vele apps op je telefoon tot dagelijkse […]
Wie kent de beroemde Hilversumse TV-toren niet? Het 196 meter hoge bouwwerk is in de wijde omtrek niet te missen. Tijdens de Open Studio Dagen, 12 en 13 oktober, krijg je de unieke kans om de iconische toren ook eens van binnen te bekijken. En vooral om van grote hoogte […]
Van 4 tot en met 13 oktober voor slechts vijf euro naar Beeld en Geluid. Heb jij altijd al een keer het journaal willen presenteren? Draai jij straks aan jouw eigen radio knoppen? Of zit jij vol mooie verhalen die je echt móét delen? Speciaal voor Dutch Media Week brengen volwassen en kinderen voor slechts €5,- (in plaats van […]
Over een kleine maand is het zover: de aftrap van hét mediafestival van Nederland, Dutch Media Week. Van 4 tot en met 13 oktober zindert het in heel Hilversum van de activiteiten met media als stralend […]
De rijke mediageschiedenis van Hilversum zie je niet alleen terug op TV, maar ook als je door Hilversum wandelt. Van monumentale studio’s uit de jaren dertig tot iconische gebouwen op het Media Park. Benieuwd naar de verhalen achter deze architectuur? Speciaal voor Dutch Media Week ontwikkelden de deskundigen van het […]
Donderdag 10 en vrijdag 11 oktober staat de Dutch Media Week helemaal in het teken van het onderwijs. Op vrijdag 11 oktober hebben we verschillende gratis workshops voor PO en VO. Tech-ondernemer Jim Stolze en vlogger Enzo Knol geven scholieren de grootste AI les. Tijdens de Jeugdjournaal Workshop leer je van professionals […]
Kan je de media nog vertrouwen in deze tijden van Twitter, Facebook, fake news en andere nieuwe en soms bedreigende vormen van nieuwsvoorziening. Tijdens Dutch Media Week organiseert ‘Hilversum in gesprek’ een extra aflevering over de betrouwbaarheid van Nederlandse kranten, radio, televisie en internet.[…]
Het maken en wereldwijd verspreiden van nieuws via smartphones en andere mobiele devices is een snel groeiend fenomeen. Spraakmakende nieuwsitems van mobile journalists, ook wel MOJO’s genoemd, winnen dan ook steeds meer terrein. Wil jij meer weten over deze nieuwe manier van werken[…]
Influencer-amuses, eetbare likes, batterij-cocktails en ontvriend-rituelen. Eat Tech Kitchen presenteert jouw online bestaan op een futuristisch dienblad. Reflecteer op de absurditeit (maar tegelijkertijd ook realiteit!) van onze technologie consumptie. Deze interactieve voedsel-installatie van […]
Terwijl je dit bericht leest wordt er op YouTube meer dan 450 uur aan videomateriaal geüpload.
Veel meer dan je ooit kan bekijken!
Wil je met jouw eigen vlogs opvallen tussen die overvloed aan video’s? Volg dan deze workshop![…]
Lokale organisaties haken aan voor culturele start Dutch Media Week In het eerste weekend van Dutch Media Week (5 & 6 oktober) ervaart de bezoeker op maar liefst tien locaties in Hilversum wat de stad te bieden heeft op cultureel vlak in relatie tot media. Museum Hilversum, de Bibliotheek, Filmtheater Hilversum, De Vorstin, MCO, Dudok […]
Dutch Media Week speelt in op honderdjarig bestaan radio Op 6 november 1919 zond de Nederlander Idzerda voor het eerst een radio-uitzending de wereld in. Dat is inmiddels alweer bijna 100 jaar geleden! In aanloop naar deze honderdste verjaardag van de radio vind je tijdens Dutch Media Week diverse radio-festiviteiten. Bekijk en beluister de relevantie […]
The Heart of the Story centraal tijdens Dutch Media Week 2019 Dutch Media Week, hét mediafestival van Nederland, vindt dit jaar plaats van 4-13 oktober in Hilversum. De festivalbezoeker ontdekt, wordt verrast en geïnspireerd door de bijzondere en actuele verhalen die er verteld worden over en met media. Dutch Media Week is de plek waar […]