Hoe mediawijs ben jij?

Een groot deel van ons leven speelt zich af in media: van het vinden van een baan tot het zoeken naar een partner, van televisie kijken voor je plezier tot geld verdienen met het maken van YouTube video’s en van up-to-date blijven via de vele apps op je telefoon tot dagelijkse FaceTime sessies met oma vanuit Australië. Beschikken over digitale kennis en vaardigheden is daarom handig om je staande te houden in deze samenleving.

Tijdens Dutch Media Week 2019 zijn er diverse events en activiteiten om (spelenderwijs) in aanraking te komen met en te leren over media. Denk aan een kijkje achter de schermen van de grootste televisiestudio’s, een museale virtual reality ervaring en de Pitch & Award Ceremony van de Challenge Nederland Mediawijs 2019 op donderdag 10 oktober. Tijdens deze Challenge daagde Netwerk Mediawijsheid organisaties uit om de krachten te bundelen en zo bij te dragen aan een mediawijs Nederland voor de doelgroepen volwassenen en kwetsbaren. Hoe bereik je mensen die zijn achtergebleven of zijn afgehaakt? En hoe ontwerp je maatwerk voor kwetsbare mensen, zoals zij met een beperking of zij die in armoede of eenzaamheid leven? Het winnende team wordt op 10 oktober bekend gemaakt en ontvangt een stimuleringsbijdrage om het uitgewerkte idee te realiseren.

Na de Challenge Nederland Mediawijs staat in het hele land de jaarlijkse Week van de Mediawijsheid op het programma (8 tot en met 15 november). Het thema van dit jaar is: ‘Aan of uit?’. Wanneer kies jij om aan of uit te staan?

Kijk voor meer informatie op: