Dutch Media Week - Nieuw: Roundtables tijdens Dutch Game Day

Nieuw: Roundtables tijdens Dutch Game Day

Naast de portfolio review heeft de Dutch Game Day dit jaar nog iets nieuws: roundtables. Sessies waarin de aanwezigen een onderwerp nader kunnen bespreken. In een besloten setting, zonder camera’s.

Roundtable Tik Tok
Developers Kela van der Deijl en Adriaan de Jongh maken intensief gebruik van TikTok voor het promoten van hun games. In een roundtable bespreken ze met aanwezigen de lessen die ze hebben geleerd van TikTok, hoe het zich verhoudt tot andere sociale mediaplatforms, hoe je je aanpast aan de voortdurend veranderende algoritmen, op welke manier je views kan omzetten in sales en meer. 

Scherm­afbeelding 2023-09-28 om 16.14.33

Roundtable AI in het onderwijs
Ard Bonewald, Lecturer en Manager Design & Production bij de Breda University of applied sciences, pakt de leiding in een openhartige roundtable om de impact van Generative AI op het onderwijs te bespreken. Daarin gaat het over de revolutie die AI teweegbrengt in de beoordeling van leerlingen met gepersonaliseerde, adaptieve methoden. Hij duikt in de veranderende rol van docenten, van traditioneel lesgeven tot het begeleiden van AI-ondersteund leren. En hij nodigt aanwezigen uit om deel te nemen aan discussies over ethiek, praktische aspecten en uitdagingen van deze transformatieve verschuiving, waarbij technologie en onderwijs samenkomen om de toekomst van het onderwijs vorm te geven.

Ard-Bonewald-BUas-April-2019-1024x1024

Daarnaast heeft Dutch Game Day nog enkele nieuwe sprekers voor 4 oktober aangekondigd:

Richie de Wit
De Wit begon zijn carrière bij de Dutch Game Garden, waar hij zich ondermeer bezighield met het pitchen van Nederlands games bij investeerders en uitgevers. Daarna ging hij aan de slag als Business Developer bij Robot Teddy. Sinds begin dit jaar werkt De Wit bij Raw Fury als Partner Account Manager. Daarnaast runt hij zijn eigen game business consultancybedrijf, Bear Knuckle. In die rol adviseert hij indie developer die hun games zelf willen uitgeven. De afgelopen zes jaar heeft De Wit gemerkt dat veel developers worstelen met het bouwen van een business case voor hun projecten. Dit omdat ze niet beschikken over kennis en de juiste gegevens die nodig zijn om een goede business case te maken. In zijn Dutch Game Day talk stelt hij in 20 minuten een business samen om te laten zien hoe je zoiets nu aanpakt.

Richie-de-WIt

Dino Patti
Dino Patti werkt al 20 jaar in de game-industrie. Hij is vooral bekend als medeoprichter en manager van Playdead. In de tien jaar dat hij daar werkzaam was ontwikkelde en publiceerde de studio de bekroonde titels Limbo en Inside. In 2017 richtte Patti, samen met Chris Olsen, JUMPSHIP op, developer van Somerville. Twee jaar later gooide hij het over een andere boeg en lanceerde hij multiplayer-engine coherence. Patti heeft voor zijn drie bedrijven met alle mogelijke uitgevers gesproken. En hij heeft het proces van het maken van games en opzetten van bedrijven meerdere malen doorlopen. Op de Dutch Game Day praat Patti met Matthijs Dierckx over de reis van het starten van een succesvol gamebedrijf van begin tot eind. Hij vertelt over prioriteiten, emoties en valkuilen. Op die manier deelt hij waardevolle informatie die hij graag zelf had gehad toen hij begon in de industrie.

Dino-Patti-1392x929

Mat Suarez
Suarez is Associate Technical Art Director bij EA waar hij deel uitmaakt van het centrale tools team. In deze rol werkt hij samen met een aantal van EA’s grootste franchises, zoals FIFA, Madden, Battlefield en Need for Speed, om technische oplossingen te ontwerpen en te ontwikkelen. Zijn passie en specialisatie ligt bij procedurele tools en het creëren van efficiënte en intuïtieve workflows. De nadruk van zijn Dutch Game Day talk ligt op procedurele content creation bij EA, waarbij Suarez laat zien met wat voor soort problemen ze te maken hebben en hoe ze procedurele technologieën gebruiken om ze op te lossen. Aan de hand van een een aantal voorbeelden van EA Sports-titels bespreekt hij de uitdagingen waarmee ze werden geconfronteerd en hoe ze daarmee om zijn gegaan. Daarnaast deelt Suarez zijn gedachten over de spannende mogelijkheden die eraan komen door machine learning en kunstmatige intelligentie.

mat suarez_ea_cropped

Freya Holmér
Holmér is een freelance game-/tool developer en docent, met een focus op technical art. Naast het ontwikkelen van tools en games maakt ze video’s over tech art, wiskunde, game development en wat ze verder met de wereld wil delen. In haar Dutch Game Day talk stelt ze de vraag “Why can’t you multiply vectors?“. Volgens Holmér een bedrieglijk eenvoudige vraag met een complex antwoord. Ze neemt je mee op een wiskundige reis naar waanzin en verwondering. Op zoek naar antwoorden die je misschien wel een nieuwe kijk geven op de wiskundige constructies die we in onze games gebruiken.

Freya-why-cant-you-multiply-vectors-1392x783