Dutch Media Week - Gooische Brink centrum publieksactiviteiten Dutch Media Week

Gooische Brink centrum publieksactiviteiten Dutch Media Week

De Gooische Brink vormt dit jaar het levendige centrum voor de vele publieksactiviteiten van Dutch Media Week. Met onder andere een pop-up expo over het Eurovisie Songfestival, loungen bij de muziek van Retro Radio en de augmented reality experience De Gooische Moordenaar, maar ook diverse workshops en kinderactiviteiten, is er voor jong en oud van alles te beleven.

Tijdens Dutch Media Week kan iedereen de magie van media in al zijn vormen zien, ervaren en soms ook zelf maken. Op verschillende locaties op de Gooische Brink zijn van 1 tot en met 10 oktober activiteiten te beleven als:

  • Songfestival Xperience
    Wat komt er kijken bij de organisatie van een programma waar wereldwijd maar liefst 183 miljoen mensen naar keken? Van het ontstaan en de geschiedenis van het Songfestival, via de creativiteit van de regisseur, decorbouwers en licht- en geluidsontwerpers tot innovaties op het gebied van camera en augmented reality. Tijdens de Songfestival Xperience kom je niet alleen alles te weten over dit mediaspektakel, maar kun je ook op de foto met de prachtige outfits van Chantal, Edsilia, Nikkie en Jan, én zelf achter de presentatiedesk plaatsnemen om ‘douze points’ uit te delen.
  • Retro Radio Live
    Kom lekker loungen in onze Retro Radio studio, waar de grootste hits aller tijden op vinyl worden gedraaid. Speciaal hiervoor is de originele Hilversum 3 mengtafel in ere hersteld, zodat deze weer klinkt als toen. Met o.a. Gerard Ekdom, Tineke de Nooij, Eric de Zwart en vele andere bekende dj’s.
  • De Gooische Moordenaar
    De Gooische Moordenaar is een augmented reality (AR) tramreis door de tijd. Stap in, zet de ‘Hololens’ op en ervaar hoe het verhaal van de Gooi en Vechtstreek tot leven komt in een mix van werkelijkheid en aangevulde realiteit.
  • All you can print
    Tijdens een bezoek aan de werkplaats ontdek en leer je onder professionele begeleiding diverse druktechnieken, krijg je een kijkje in het archief van Beeld en Geluid en maak je, alleen of samen, een geheel nieuw kunstwerk. Vervorm, verknip en verplak oude beelden tot iets nieuws en voeg kleuren, vormen en letters toe. Ook kun je je inschrijven voor een van de workshops Drukwerktechniek, waarbij dieper wordt ingegaan op het werken met verschillende drukwerktechnieken.
  • Medialab
    Ontdek welke toffe beelden er in het archief van Beeld en Geluid zitten en leer hoe je daar zelf een gifje kan maken. Of test welk beroep het beste bij je past: word jij later vlogger, designer, constructeur, dokter, bouwer of toch liever een illusionist? Je kunt het allemaal ontdekken in het Medialab.

Daarnaast is er nog veel meer te doen:
Luister bij de SoundXperience naar bijzondere audioverhalen, ga terug in de tijd met de Familie Knots, de Fabeltjeskrant of Swiebertje, of stap met je mobiele telefoon in de Mediapod en ervaar wat de invloed van media is op jouw dagelijks leven… 

Kijk voor de actuele programmering en aanmelden op www.dutchmediaweek.nl 

Alle activiteiten zijn gratis en geschikt voor kinderen vanaf ca. 8 jaar. De Gooische Moordenaar is geschikt vanaf ca. 4 jaar (zonder Holobril). Voor sommige activiteiten kan registratie en/of Testen voor Toegang gevraagd worden.