Dutch Media Week breidt programma uit met Sound Summit
Het belang van geluid in mediaproducties
Nieuw dit jaar tijdens Dutch Media Week: de Sound Summit. Geluid laat producties zoals televisieprogramma’s, podcasts, games, reclames en documentaires leven. Hoe zorg je voor het juiste geluid? Wat zijn de nieuwste innovaties en hoe start je met sounddesign? Op woensdag 6 oktober wordt, met tal van experts, stil gestaan bij het belang van goed toegepast geluid.
“Muziek activeert ons brein. Het is één van de krachtigste middelen om emoties op te roepen’, aldus Rebecca Schaefer, neuropsychologe Universiteit in Leiden. Denk aan juichende supporters tijdens een voetbalwedstrijd op televisie of aanzwellende muziek in een spannende film. Geluid zorgt voor beleving en sfeer.
Geluid in de mix
Van producenten en programmamakers tot sounddesigners, componisten en technici: de Sound Summit brengt iedereen die te maken heeft met toegepast geluid bij elkaar. Bovendien wordt jonge sounddesigners de kans geboden hun werk te laten zien en worden diverse workshops georganiseerd zoals ‘opnemen op ongewone locaties’, ‘het effect van goed soundlogo’ en ‘8D sounddesign’. ‘Ik maak al 25 jaar radio en ben steeds weer blij dat ik twee hele goede oren heb. Ik kan oprecht genieten van een mooie mix, verrassende effecten of bijzondere geluidsmontages. Daarom verheugen mijn oren en ik ons enorm op de Sound Summit!’ zegt dagvoorzitter Astrid de Jong, die begin dit jaar de Nachtwacht Award 2021 won.
Over Sound Summit
De Sound Summit wordt op 6 oktober 2021 georganiseerd door Dutch Media Week, Bureau Audio Zaken, Sonic Picnic, Audiochef, De Vorstin en het Metropole Orkest en zal plaatsvinden bij De Vorstin.