Dutch Media Week - Produceer de Sound van Dutch Media Week

Produceer de Sound van Dutch Media Week

Produceer jij de nieuwe sound van Dutch Media Week?

Dan maak je kans op €1000!


We zijn op zoek naar het geluid van Dutch Media Week, zowel voor een langere leader als voor korte bumpertjes. Ben jij een muzikale creatieveling? Stuur dan voor 15 september 2021 jouw productie in naar sound@dutchmediaweek.nl! De inzendingen worden beoordeeld door een vakjury.

 

De vakjury bestaat uit:

  • Robert Soomer (Metropole Orkest)
  • Jan Pieter Geersing (Audiochef)
  • Tuur Hendrikx (SonicPicnic)
  • Marijn Roozemond (MassiveMusic)
  • Herman Dummer (Dutch Media Week)

 

Wat is Dutch Media Week 

Dutch Media Week toont van elk jaar begin oktober de ontwikkeling van de media en de impact ervan op mens en maatschappij. Samen met een groot aantal partners belichten, stimuleren en promoten we de vele prachtige ontwikkelingen en initiatieven in de Nederlandse media-industrie.

 

Waar we voor staan:

Bewuster omgaan met media heeft een positief effect op de samenleving.
Als iedereen dat doet, wordt de wereld een stukje mooier.
Daarom promoot, stimuleert en viert Dutch Media Week het fenomeen media.
Zodat er versnelling en vernieuwing ontstaat.
Waarmee we makers én gebruikers laten ervaren hoe belangrijk media zijn geworden in ons dagelijks leven.

 

In 2021 organiseert Dutch Media Week onder andere de Sound Summit (https://www.dutchmediaweek.nl/programma/sound-summit/) over (het belang van) toegepast geluid. En dan kan natuurlijk niet zonder een eigen sound. 

 

Hoe klinkt Dutch Media Week?

Creëer jij de mooiste leader van Dutch Media Week? Kan jij met jouw creatie mensen kennis laten maken met Dutch Media Week in de vorm van geluid? Dan is Dutch Media Week op zoek naar jouw sound. Maak een sound van 15-20 seconden waarin Dutch Media Week centraal staat. Laat mensen kennis maken met het doel en de uitstraling van Dutch Media Week. Gebruik geen bestaande geluiden, of bestaande muziek, maar zorg dat jij echt jouw ´handtekening´ ermee zet. We gebruiken de leader als opening van elk programma onderdeel.


Wedstrijdvoorwaarden 

  • Dit project is bedoeld om muzikaal talent in de spotlight te zetten. Het doel van de wedstrijd is om achter het ultieme geluid van Dutch Media Week te komen.
  • Het is belangrijk dat de positieve energie van Dutch Media Week – op welke manier dan ook – in de track naar voren komt.
  • Vanaf 16 jaar mag iedereen meedoen aan de wedstrijd. Alle genres en alle niveau’s zijn welkom.
  • Als winnaar wordt je officieel betiteld als ‘The Sound of Dutch Media Week’. De winnende sound wordt als gewenst, professioneel nabewerkt in de studio van Audiochef en je ontvangt een geldbedrag van €1.000,-.
  • De leader heeft een maximale lengte van 20 seconden.
  • Het zou fijn zijn als de leader al basis kan dienen voor zowel een korte touch als een langere soundscape. Het staat je vrij om deze ook al aan te leveren, maar als je de winnaar bent kunnen we deze ook later samen met je maken. 
  • Je kan je track inzenden tot en met 15 september 2021.
  • Uit de inzendingen wordt een eerste selectie gemaakt.
  • Uiterlijk 17 september hoor je of je geselecteerd bent.
  • In de week van 27 september wordt de winnaar bekend gemaakt.
  • Je mag je track voor inzending zo professioneel opnemen als je wil, maar een telefoonopname volstaat ook. (De winnende sound wordt als gewenst, professioneel nabewerkt in de studio van Audiochef). 
  • Dutch Media Week kan de leader en de afgeleiden ervan vrij -zonder kosten- gebruiken voor en bij al haar uitingen.
  • Je gaat akkoord dat de leader kostenvrij ingezet wordt bij zoveel mogelijk programmaonderdelen van Dutch Media Week.
  • De rechten blijven bij jou, wij hebben geen commerciële doelstelling.
  • Je verklaart mee te werken aan de communicatie rondom dit project. Om Dutch Media Week, maar vooral ook jezelf en jouw sound te promoten.
  • De jury houdt de volgende beoordelingscriteria aan: link tussen de sound en Dutch Media Week, creativiteit van het nummer, de techniek en de toegankelijkheid.
  • De jury bestaat uit: Robert Soomer van het Metropole Orkest, Jan Pieter Geersing van Audiochef, Tuur Hendrikx van Sonic Picnic, Marijn Roozemond van MassiveMusic en Herman Dummer van Dutch Media Week.
  • Vragen? Stuur een e-mail naar sound@dutchmediaweek.nl. We doen ons best om je zo snel mogelijk te beantwoorden.
  • Insturen kan naar sound@dutchmediaweek.nl onder vermelding van je naam, leeftijd, telefoonnummer en e-mailadres.