Genomineerden BMYoung Mediatalent van het Jaar bekend
Annabelle Aaftink (Hoofd Programma Ontwikkeling SimpelZodiak), Sander Klicks (Producer ITV Studios Netherlands) en Rutger van Hulst (regisseur TWO SHOT Media) zijn genomineerd voor de titel BMYoung Mediatalent van het Jaar. Deze prijs zal op woensdag 5 oktober, tijdens de Talent Day van Dutch Media Week worden uitgereikt door Ilse Zaal, gedeputeerde van de provincie Noord-Holland. “Talent kan zich alleen ontwikkelen door de ruimte te krijgen en te dóen. De provincie Noord-Holland stimuleert dit graag.”
Voor de vierde keer wordt het Mediatalent van het Jaar namens het jongerenplatform van BM (Broadcast Magazine) verkozen. Vorig jaar won Anne van der Velden, online creative bij BNNVARA, de bijbehorende oorkonde. In 2019 had Niels Lodeweges, bij EndemolShine verantwoordelijk voor Legends of Gaming, de primeur van deze prijs en het jaar erop won Alain Dikken, Solutions Manager bij NEP.
Annabelle Aaftink is genomineerd omdat ze zich ‘de afgelopen jaren met waanzinnige snelheid heeft ontwikkeld. Ze is een spil in het web in de totstandkoming van formats’. Inmiddels stuurt Aaftink haar vierkoppige ontwikkelteam aan binnen SimpelZodiak. ‘Ze draait haar hand niet om voor een nieuwe documentaire voor een streamer, maar tegelijkertijd snapt ze ook prima de doelgroep van Omroep MAX’.
Sander Klicks begon in 2019 als stagiair bij ITV Studios Netherlands, maar is razendsnel uitgegroeid tot Producer. ‘Hij brengt veel sfeer in het team, verdiept zich in de techniek, is megasnel in schema’s maken, een kei in het bijhouden van financiën, staat altijd voor iedereen in het team klaar, alle partijen en collega’s lopen met hem weg door zijn enthousiasme en kennis. Niemand maar dan ook niemand komt in zijn buurt’.
Rutger van Hulst is een maker met passie voor realistische fictie en studeerde dit jaar af als regisseur met een film gebaseerd op zijn waargebeurde verhaal. Hij verloor vorig jaar op 21-jarige leeftijd beide ouders bij een bootongeluk in Friesland en besloot zijn verdriet om te zetten in een missie om het taboe rond om het bespreken van rouw en dood aan te pakken. Dit deed hij met de korte speelfilm ‘Mijn ouders wonen op Jupiter’, die veel succes en media-impact had.