Nieuw: het Dutch Game Day Producer Panel

Alle game designers hebben het vast wel eens meegemaakt: de release date van een Steam-game moet een aantal dagen opschuiven, omdat een developer in alle drukte over het hoofd had gezien dat Steam de release-build vóór release goed moet keuren. Iets wat een producer waarschijnlijk niet had gemist.

Toegevoegde waarde producers
Dit is slechts een voorbeeld van de vele zaken die een producer in de gaten houdt. Maar ze kunnen en doen meer dan ‘slechts’ documentatie doornemen, deadlines of budgetten bewaken, spreadsheets bijhouden en zorgen dat iedereen zijn of haar werk kan doen. Tijdens het Dutch Game Day Producer Panel vertellen Esmeralda Hoffman (Silver Rain Games), Astrid Huntjens (Guerrilla) en Rachel Schachter (Codeglue) hoe zij hun teams naar een hoger niveau tillen.

De sessie begint met micro talks van de panelleden. Daarna laat host Juney Dijkstra (Electronic Arts) aan de hand van uiteenlopende onderwerpen en praktijkvoorbeelden het panel verder toelichten hoe een producer waarde toevoegt aan een project, het team, de studio en de bottom line.

Meer informatie en kaartverkoop: Controlconference.com
Let op: tot en met 18 augustus profiteer je nog van de early bird korting én vanaf nu zijn ook studentenkaarten beschikbaar.