Conferentiemiddag Dutch Media Week in De Vorstin

Van leeg podium naar uitverkocht multimedia-optreden

Op woensdagmiddag 7 oktober organiseert het Hilversumse poppodium De Vorstin in samenwerking met Dutch Media Week een conferentiemiddag die geheel in het teken staat van uitdagingen waar de live-entertainmentindustrie zich nu voor gesteld ziet. Het thema van de conferentie is ‘Van een leeg podium naar een uitverkocht multimedia-optreden’.

De middag krijgt verder inhoud door gastsprekers uit uiteenlopende sectoren. Zo komen Effenaar-directeur Jos Feijen, zangeres Pip Blom, Freek van ‘t Oster van de ArenA en SAX, en Tom Ketelaar van concertpromotor Greenhouse Talent, aangevuld met allerlei andere sprekers uit live-industrie en sportsector, vertellen hoe zij denken dat de hybride live toekomst eruit kan gaan zien.

Deze industrie biedt namelijk unieke ervaringen. Het podium, de zaal, de arena of het stadion is het medium, maar de beleving is ongrijpbaar. De directe interactie tussen performer en de fans is onmisbaar voor de live-beleving. Sinds half maart van dit jaar is deze beleving niet of slechts beperkt mogelijk. Blijft dit zo? Hoelang duurt het nog? Gaat deze crisis de sector blijvend veranderen?

Er zijn nu al allerlei initiatieven om de live-beleving in stand te houden. Streaming van liveoptredens, speciale apps waarin interactie met de fan mogelijk wordt, of augmented en virtual reality om het contact met de fan belevenisvol te houden. En hoe kan een 5D-beleving bijdragen aan de relevantie van de relatie tussen artiest en fan? Kortom, innovatie in combinatie met slimme mediatoepassingen bieden mogelijkheden in tijden waarin veel fysieke beperkingen gelden.

Tickets voor de conferentiemiddag van Dutch Media Week zijn te koop via de website van De Vorstin: www.devorstin.nl/event/dutch-media-week. De conferentie is op 8 oktober online te volgen via www.dutchmediaweek.nl.

Over De Vorstin
De Vorstin is hét centrum voor popmuziek en cultuur in de Mediastad en ‘t Gooi. Het Hilversumse poppodium vervult een belangrijke rol in het ontwikkelen van activiteiten voor de hedendaagse podiumkunst en jongerencultuur. Het is een crossmediale muzikale broedplek voor opkomend talent en ervaren musici. Daarnaast is het een huis voor een breed publiek aan muziekbelevers en makers.

Over Dutch Media Week
Dutch Media Week toont de ontwikkeling van de media en de impact ervan op mens en maatschappij. Van 3 tot en met 11 oktober belichten, stimuleren, promoten en vieren we vele prachtige ontwikkelingen en initiatieven van de Nederlandse media. Dit jaar voor het grootste deel online met interessante workshops, talkshows en symposia maar ook via een grootse drive-in bioscoop op het Media Park.