Dennis Micka, Senior World Designer bij Guerrilla, spreker Dutch Game Day

Dennis Micka, Senior World Designer bij Guerrilla, is onlangs toegevoegd aan de line-up van Dutch Game Day op woensdag 4 oktober.

Dennis-Micka

Micka is al zo’n tien jaar game/level designer. Tijdens zijn studie liep hij stage bij Guerrilla, waar hij werkte aan Killzone Shadow Fall. Daar kreeg hij de smaak te pakken voor het ontwikkelen van AAA-games. Toch ging hij na zijn studie eerst aan de slag als indie developer. De release van Horizon Zero Dawn deed bij Micka het verlangen om AAA-games te maken weer oplaaien. In 2017 ging hij aan de slag bij Guerrilla, waar hij nu Senior World Designer is.

Van concept tot uiteindelijke resultaat
Voor Horizon Forbidden West was Micka verantwoordelijk voor het design van de Cauldrons. In zijn Dutch Game Day talk bespreekt hij het creatie- en iteratieproces van de Horizon Forbidden West Cauldrons, van concept tot het uiteindelijke resultaat. Hij zoomt in op de door fans geliefde Cauldron IOTA, waarin een enorme Tallneck de hoofdrol speelt.  Micka geeft voorbeelden van aanpassingen in het level design tijdens elke fase van development. Hij laat zien hoe Cauldron IOTA voortbouwt op wat Horizon Zero Dawn boeiend maakt en hoe IOTA en de andere Cauldrons naar het volgende niveau zijn getild voor de nieuwe fase van Horizons sci-fi dungeon ervaring.

Kaarten voor Dutch Game Day zijn hier verkrijgbaar.