#SMWNL joins Dutch Media Week

#SMWNL joins Dutch Media Week

Niet de nadelen zien, wel de kansen benutten. Daar waar corona wereldwijd evenementen platlegt, grijpt Social Media Week Holland (#SMWNL) juist de gelegenheid aan om zich aan te sluiten bij een gelijkgestemde organisatie die dit jaar vooral online en digitaal haar publiek bereikt. Daarom bundelen #SMWNL en de Dutch Media Week hun krachten met belangrijke bijdragen uit Den Haag en Hilversum.

‘Dit voelt meer dan logisch. Wij passen heel goed bij de opzet van Dutch Media Week om dit jaar het evenement voor het grootste deel online te houden en zijn met onze nadruk op social media een waardevolle toevoeging op het programma van Dutch Media Week.’ – Maarten Reijgersberg, voorzitter Stichting #SMWNL 

Livestreams én fysiek event

Dutch Media Week vindt dit jaar opnieuw plaats van 3 tot 11 oktober in Hilversum. Het programma kent diverse dagthema’s waar #SMWNL van 5 tot en met 9 oktober mede invulling aan geeft. Met livestreams uit o.a. Den Haag en Hilversum en een fysiek dagprogramma voor zakenleven en studenten bij Beeld en Geluid Den Haag. Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur van Beeld en Geluid, de organisatie die regievoerder is van Dutch Media Week is blij met de nieuwe partner; ‘Het domein van social media zat nog onvoldoende in onze programmering en met #SMWNL hebben we een inhoudelijke partner die daar de juiste invulling aan geeft.’

‘Met de focus op social media en datajournalistiek bieden we in Den Haag jongere doelgroepen inspiratie en toekomstperspectief.’’ – Robert van Asten, wethouder Media in Den Haag

Vijf dagthema’s

In Hilversum verzorgen dagelijks topsprekers kennissessies aansluitend op het dagthema. De thema’s zijn; future, talent, industry, international en society. De sessies gaan via een livestream de ether in en zijn zo eenvoudig voor iedereen te volgen, met ruimte voor reacties en vragen. Vanuit Rotterdam zet #SMWNL socialmediatrendwatcher Dennis de Winter (RauwCC) in om deze livestreams te hosten, waarbij hij iedere dag een andere relevante gast ontvangt.

Kennis voor industrie én studenten

Op dinsdag 6 oktober is de hofstad het epicentrum van de socialmediakant van Dutch Media Week. Dan host #SMWNL bij Beeld en Geluid Den Haag een ochtend- en avondprogramma voor twee heel verschillende doelgroepen. ‘s Morgens is het de beurt aan de socialmedia-industrie die er kan aanschuiven voor een netwerkontbijt mét kennissessie. Thema: hoe zorgen we voor een duurzame toekomst en blijven we relevant voor onze doelgroepen. ‘s Avonds zijn studenten van harte welkom om twee kennissessies bij te wonen.

De toegang is logischerwijs qua bezoekersaantallen beperkt, maar uiteraard worden ook al deze sessies via livestreams uitgezonden.

‘Social media is een belangrijk onderdeel van het medialandschap. #SMWNL maakt het mede mogelijk om Dutch Media Week landelijk verder uit te rollen en de kracht van de mediasector beter zichtbaar te maken’ – Gerard Kuipers, wethouder Economie en Media in Hilversum

Kennis en beleving voor industrie, studenten en consumenten

De organisaties van Dutch Media Week en #SMWNL zijn blij met de samenwerking en nu vooral druk met de finetuning van het programma én het aanhaken van de beste sprekers binnen hun vakgebied. De hele week is er een afwisselend programma voor verschillende doelgroepen. Logischerwijs zijn dit met name online onderdelen, maar er zijn ook diverse live sessies toegankelijk voor een beperkt aantal bezoekers. Op de website van Dutch Media Week is de gehele programmering terug te vinden en de mogelijkheid tot inschrijving.