bm-2017-logo-rgb   BMY Mediatalent logo

Ook BM (Broadcast Magazine) en zijn Hilversumse uitgeverij FC Klap slaan de handen nadrukkelijk ineen met Dutch Media Week. Er worden begin oktober niet minder dan vijf evenementen georganiseerd in nauwe samenwerking met Beeld en Geluid.

Tijdens de zogeheten Talentdag op woensdag 7 oktober organiseert BMYoung, het jongerenplatform van BM, allereerst Matchmaking Sessies, vorig jaar een groot succes. In een notendop: speed dates waarin bepalende Nederlandse mediabedrijven in contact komen met mogelijke nieuwe medewerkers of stagiaires. Studenten/starters mogen zelf aangeven bij welke drie bedrijven ze zich willen presenteren.

Match making sessies

Verder kroont BMYoung in samenwerking met Beeld en Geluid op 7 oktober voor de tweede keer in haar jonge geschiedenis iemand tot BMY Mediatalent van het Jaar. Tot 15 september kunnen omroepen, producenten en zelfstandigen hun talenten opgeven. Om BMY Mediatalent van het Jaar te worden, moet je voldoen aan een aantal criteria. Het talent in kwestie kan zowel achter als voor de schermen actief zijn. Hij of zij heeft bewezen verschil te kunnen maken door uniek te zijn in aanpak, uitvoering of resultaat, laat elke dag zien een grote toekomst te hebben in de mediawereld, durft anders (vernieuwend, innovatief) te denken en verdient het om, niet alleen onder naaste collega’s maar ook onder vakgenoten, bekend te worden. Wie treedt in de voetsporen van Niels Lodeweges, de talentvolle, ambitieuze eindredacteur van EndemolShine-platform Legends of Gaming NL en winnaar van vorig jaar?

 

BMY Creative Cup
Op 7 oktober vindt ook een nieuw initiatief plaats: de BMY Creative Cup. (Media)studenten uit het hele land mogen hun idee voor een televisieformat, een YouTube-serie, podcast, radioshow of andere mediaproductie pitchen aan een zeer deskundige jury. Die bestaat uit de bazen van de drie grote televisiezendergroepen: Frans Klein (NPO, foto links), Peter van der Vorst (RTL, foto midden) en Paul Römer (Talpa Network, foto rechts). De winnaar ontvangt niet alleen de BMY Creative Cup-trofee, maar ziet vroeg of laat misschien zijn of haar idee wel gerealiseerd worden.

Frans Klein Peter van der Vorst Paul Romer

Jurylid Paul Römer: “De jeugd heeft de toekomst. Wie is de volgende Lubach, De Mol of Giel de Winter? Eén ding is zeker: hij of zij is al geboren en ik wil hem of haar ontdekken. Hilversum wordt vaak afgeschilderd als een gesloten bolwerk. Dat is het niet en via deze prijs hoop ik dat te laten zien. Ik hoop op the next Big Brother of The Voice en mijn advies voor de pitchende studenten? Hou het kort en krachtig.”

Daarnaast organiseert BM/FC Klap deze dag ook voor het eerst de BMY Mediaquiz. Hogescholen/mediaopleidingen uit heel Nederland strijden tegen elkaar in een soort pubquiz met mediavragen. De voorronde speelt elke opleiding zelf; FC Klap levert hiervoor een kant en klare quiz aan, gepresenteerd door Joost Koning. In de finale tussen de beste teams uit de voorronde strijden de winnaars tegen elkaar in Beeld en Geluid.

 

Broadcast Media Society
Op vrijdag 9 oktober, tijdens de Societydag, haakt BM met een speciale, extra lange Broadcast Media Society (BMS) in op een zeer actueel thema: diversiteit. Hoe zwart-wit is de mediapraktijk nu eigenlijk? Tal van direct betrokkenen, bekend en onbekend van voor en achter de schermen, komen aan het woord aan de hand van enkele prikkelende stellingen. En de doelstelling van deze interactieve talkshow is ook daadwerkelijke verandering af te dwingen…

 

 

Partner worden?
Wil jij ook meedoen aan hét mediafestival van Nederland en profiteren van alle voordelen die Dutch Media Week te bieden heeft? Meld je dan hier aan als partner!