unnamed (2)

Dutch Media Week 2020 geopend
Hilversum, 5 oktober 2020 – Het grootste mediafestival van Nederland, Dutch Media Week, is vanochtend officieel geopend met het voordragen van de mediarede door Prof. Dr.  Mark Deuze: De Toekomst is Onvoorspelbaar, Leve de Toekomst. In deze rede besprak hij hoe wij leven in media. Dutch Media Week duurt tot en met zondag 11 oktober aanstaande.

Van een drive-in bioscoop met de leukste films tot een week lang dagelijks online talkshows over de media-industrie. En van artificial intelligence tot diversiteit in media. Tijdens Dutch Media Week worden alle facetten van media belicht en onderzocht. Alle programma-onderdelen zijn corona-proof en gratis te volgen via de virtual venue.

Het volledige programma is hier te bekijken.

‘We zijn ontzettend blij dat we deze prachtige week boordevol media kunnen organiseren. Door deze bijzondere tijd, vinden bijna alle events online plaats. Zo hebben we ruim 80 programma-onderdelen die we samen met zo’n 60 partners hebben opgetuigd. Het belooft een week vol plezier en inspiratie te worden, voor jong tot oud, voor mediamaker tot student en voor publiek tot politiek’, aldus Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid en organisator Dutch Media Week.

Dutch Media Week maakt zich sterk voor de promotie van de Nederlandse media-industrie met Hilversum als belangrijke hub. Het biedt stimulans voor innovatie in de mediasector door het organiseren van kennis- en netwerkevents voor professionals in nauwe samenwerking met partners als MediaPerspectives, BM (Broadcast Magazine), NPO, v-OR (verenigde-Online Radiostations), #SMWNL, Mediastages en vele anderen.

De programma-onderdelen vinden plaats binnen de verschillende thema’s; industry, international, society, talent, future. Een dagelijkse talkshow over Business in Media waarin de kracht en kunde van de creatieve media industire wordt belicht. De uitreiking van de Online Radio Awards en BMYoung Mediatalent van het jaar award, het congres ‘van live poppodium tot multimediabedrijf’, een lezing over hoe kunstmatige intelligentie de toekomst van media kan beïnvloeden en tal van activiteiten om een brug te slaan tussen studenten, jong talent en het werkveld. Het is slechts een greep uit het immense aanbod.

unnamed (3)
Wethouder Gerard Kuipers in gesprek met Eppo van Nispen tot Sevenaer tijdens de opening Dutch Media Week 2020

 

unnamed (4)
Humberto Tan presenteert iedere dag tussen 12.00-14.00 uur de talkshow Business in Media

Foto’s: Paul Ridderhof

Over Dutch Media Week
Dutch Media Week toont van 3 tot en met 11 oktober de ontwikkeling van de media en de impact ervan op mens en maatschappij. Samen met een groot aantal partners belichten, stimuleren en promoten we de vele prachtige ontwikkelingen en initiatieven in de Nederlandse media-industrie. Dit jaar volledig online! Dutch Media Week wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum, Hilversum Marketing, Stadsfonds Hilversum plus een groot aantal partners uit de media-industrie.