Sprekers Business & Innovation Days
Tijdens de Business & Innovation Days op maandag 2 en dinsdag 3 oktober, kijken we samen met experts en pioniers naar de trends en ontwikkelingen binnen de media-industrie. Centraal staan de uitdagingen en kansen van nieuwe technologieën, zoals AI en spatial computing. Lees hier die bio’s van onze sprekers.
Danielle Jiskoot
Danielle richtte in 2019 The Drag Agency op, het eerste boekingskantoor voor drag queens in de Benelux. Inmiddels gaat het bedrijf verder als The Diverse Agency en zijn ze de eerste die LGBTQI+ talent vertegenwoordigen en helpt Danielle bedrijven om inclusiever te worden. Ze daagt organisaties uit om meer authenticiteit te laten zien. Ze deelt ervaringen op het gebied van diversiteit en inclusie, leiderschap en de creatieve industrie.
Yuki Kho
Yuki Kho (1991) is een journalist, curator en moderator. Opgeleid als politicoloog aan de Universiteit van Amsterdam en altijd werkzaam geweest in de culturele sector. Ze werkt momenteel als samensteller van VPRO Nooit Meer Slapen op Radio 1 en presenteert met Heske ten Cate de podcast Naakt op een Kleedje over vrouwelijke kunstenaars. Daarnaast werkt ze als moderator voor uiteenlopende evenementen.
Jeroen Nikkel
Jeroen heeft ruime ervaring in mediaonderzoek. Tijdens zijn middelbare school en de eerste jaren van zijn studie Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam was hij ook actief als skispringer en veel onderweg in het buitenland. Na het afronden van zijn studie kwam hij als onderzoeker bij Intomart in Hilversum in dienst, waar hij werkte aan het Televisie Kijkonderzoek, het Radio-onderzoek en AdHoc onderzoek. Na de overgang van Intomart in GfK heeft hij aan het begin gestaan van de oprichting van het GfK DAM-onderzoek, waarin al 10 jaar lang het online gedrag op smartphones, tablet en PC/Laptop in Nederland wordt gemeten en gerapporteerd.https://www.linkedin.com/in/jeroennikkel/
Roger ter Heide
Roger ter Heide is een media innovator en oprichter van ImproVive. Bij ImproVive realiseert hij oplossingen op het gebied van media, marketing, training en zorg, met een focus op VR, AR, games en mobiel. Recente toepassingen lopen uiteen van virtuele operatiekamers, VR-games op de Intensive Care, een spel tegen messen geweld bij jongeren, en een dansvoorstelling in VR. Bij de start van zijn loopbaan werkte hij al aan AI. Nu combineert hij de mogelijkheden van ChatGPT met gametechnologie om geloofwaardige Virtual Humans te creëren.
Funs Jacobs
Funs is al meer dan tien jaar actief in verschillende entertainment industrieën, van muziek tot sport en gaming. Hij gelooft heilig in de kracht van creativiteit en dat men hiermee iedere uitdaging kan aangaan, in welke sector dan ook. Funs is geboren en getogen in Nederland, maar met iedere nieuwe passie, kwam ook een nieuwe plek. Gedurende zijn carrière heeft hij de hele wereld over gereisd en in steden als Amsterdam, Lissabon, Toronto en Los Angeles gewoond. Als freelancer deed hij hier werk voor bedrijven zoals Manrkē en One Legacy Sports. Als de Global Gaming Category Lead bij Media.Monks richt hij zich op het benutten van kansen binnen de snelgroeiende gaming cultuur om daarmee bedrijven te helpen met het werven van een divers en wereldwijd publiek, dat met name bestaat uit nieuwe generaties.
Al van kleins af aan was Funs een grote fan van computerspellen. In 2018 ging hij op zoek naar zakelijke kansen binnen de game industrie en stuitte al snel op FaZe Clan, een esports groep. Funs zag veel potentie in FaZe en besloot in 2019 investeerder te worden. Sindsdien heeft hij het zien uitgroeien tot een de grootste merken ter wereld. Verder heeft Funs samen met zijn zakenpartner en topsporter Gregory van der Wiel diverse creatieve bedrijven opgericht, waaronder Block Party en Bare Knuckle. Verder richtte Funs samen met zijn zakenpartner en topsporter Gregory van der Wiel verschillende creatieve bedrijven op, waaronder Block Party en Bare Knuckle. Naast zijn sterke ondernemersgeest, wordt Funs gedreven door zijn ambitie om baanbrekend creatief werk te leveren dat mensen hun zintuigen prikkelt. Hij zet zich elke dag opnieuw in om beter werk dan gisteren te produceren.
Maarten Boer
Maarten Boer (1974) helpt mensen en merken met een goed verhaal, dat beter te vertellen. Zijn communicatiebureau Buutvrij for life bouwt love brands en staat bekend om sexy, schurende campagnes die afrekenen met clichés en taboes.
Maarten studeerde af in de Medisch Technische Informatica, kreeg een patent op zijn scriptie over tandheelkunde, en richtte samen met zijn beste vriend een creatief bureau (Buutvrij) op. Daar groeide hij uit tot één van de meest bekroonde reclamecreatieven van ons land.
Het bureau is bewust gezellig klein gehouden maar werkt steevast met grote merken: onder andere met Artsen zonder Grenzen, Koninklijke Auping, Tony’s Chocolonely, IKEA, Omroep ZWART, Yoni, Dopper en De Eeuwige Jeugd.
Met het bureau losten ze de financiële crisis op (door even niet aan geld te doen), ze kregen ooit 33 grote nieuwe klanten in één dag door ze te hacken en ze maakten de enige sexy wasmachine op aarde (de Miele Powerwash op Lowlands).
Daarnaast deden ze de lancering van Omroep ZWART, zetten ze Tony’s fair op voor Tony Chocolonely, draaiden ze Black Friday om naar Bring Back Friday voor Ikea en maakten ze, ook voor Ikea, een luistercatalogus. Ze maakten voor Auping het verhaal van de 1,5 miljoen matrassen en maakten een Alkmaars kaasboertje, Kaan’s Streamstore, in één klap wereldberoemd. Verder wonnen ze het wereldkampioen kantoorverhuizen, door de de langste doorgeefketen ooit te maken: doorgeefdag! Ze hebben Nederland warm gemaakt om van aardgas af te gaan – Hoe Gasvrij Is Nederland? En ook zijn ze de organisatoren van het beste feestje van ons land: ze vonden Oud & Nieuw opnieuw uit, met als resultaat het volledig uit de hand gelopen ‘Oud & Opnieuw’, ieder jaar op een dinsdag in December.
Maarten is een omdenker on steroids, maakt graag van een min een plus, maar gaat alleen voor je aan de slag als je langs de ’Nou en?!’-test komt: waarom is wat je vraagt belangrijk voor iemand anders dan jij of je aandeelhouders?
Hij geeft workshops en presentaties waarin vaak buiten de lijntjes wordt gekleurd. En veel wordt gelachen.
Andrew Steffen Wright
Steffen is a Storyteller and part time researcher at the Research and Heritage department of the Netherlands Institute for Sound and Vision. Their background lies in New Media and Digital Culture often resulting in being involved in game or communication media related projects. They are currently involved with several European projects, with additional projects that are involved with XR, game jams, and video content.
Rob Orchard
Rob Orchard is the co-founder of the Slow Journalism Company, co-editor of its flagship title, Delayed Gratification, and co-author of An Answer For Everything, 200 Infographics to Explain the World, the critically acclaimed book published by Bloomsbury. Along with Marcus Webb he has been named Independent Editor of the Year three times by the British Society of Magazine Editors. Prior to forming the Slow Journalism Company, he worked as editor of Time Out Dubai, Time Out Paris and Time Out Croatia and ran a customer publishing company in Dubai.
Jamie Allan
Jamie Allan, Head of Media Industries, EMEA, NVIDIA
Jamie spent his formative years as a photographer and director, collaborating with many multimedia artists and music producers before shifting into technical consultancy roles for the media industries. After a decade of designing and implementing solutions for post-production, broadcast and visual effects facilities, he moved to NVIDIA where he now leads efforts to accelerate and innovate within the media, broadcast and advertising sectors across the EMEA Region. He works with world-leading organisations to help bring their visions to life.