Dutch Media Week introduceert een aantal thema’s. Ieder thema heeft een eigen insteek in zijn evenementen, dit zorgt ervoor dat op een overzichtelijke en herkenbare manier geïnteresseerde bezoekers gelijk in de goede richting gestuurd worden. Wil jij meer weten over de rol van media in ons leven, niet alleen nu maar ook in de toekomst? Dat komt allemaal aan bod bij het thema Future! Ben jij werkzaam in de industrie en wil je ontwikkelingen bespreken? Dan kun je terecht bij het Industry thema voor seminars, masterclasses en andere bijeenkomsten. Hieronder meer over de thema’s.

International
Hilversum is niet alleen dé mediastad van Nederland, ook internationaal wint het hart van de media aan terrein. Tijdens Dutch Media Week belichten we wereldwijde cases van mediabedrijven en verwelkomen we experts van over de hele wereld om kennis te maken met de stad, te netwerken en onderling kennis te delen. Zo worden innovatieve Nederlandse startups en scale-ups gekoppeld aan internationale mediabedrijven tijdens Media Matters.

Industry
Mediabedrijven zoeken continu naar een duurzame toekomst en manieren om relevant te blijven voor hun doelgroepen. Tijdens Dutch Media Week komt de media-industrie bij elkaar om grote ontwikkelingen te bespreken en de media-industrie te vieren. Sluit aan bij het seminar “Van poppodium naar mediabedrijf” in de Vorstin of ontdek wie de beste online radio presentator van 2020 is tijdens de Online Radio Awards. In onze Business-to-Business talkshow gaan we ook dieper in op hoe media in alle vormen een impact hebben op onze samenleving. 

Talent
De media-industrie is in beweging en daarmee veranderen ook de kwalificaties van de professionals die er werken. Van getalenteerde formatontwikkelaars, cameramensen en presentatoren tot data-marketeers, AI-ontwikkelaars en social-specialisten. Dutch Media Week biedt de industrie en talenten de mogelijkheid elkaar te ontmoeten tijdens diverse events. Zo verzorgen ROC studenten de techniek van de Dutch Media Week talkshow en brengt Broadcast Magazine Young jong talent in contact met grote mediabedrijven via matchmaking sessies.

Society
Media zijn niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Dutch Media Week laat deze maatschappelijke waarde en impact van media zien. Wat is de rol van media nu en hoe zal dit er in de toekomst uit gaan zien? Kijk en luister dagelijks naar de Dutch Media Week talkshow, in samenwerking met Broadcast Magazine over diversiteit en inclusiviteit in de media of leer van de Product School hoe je een podcast, vlog of online magazine maakt. 

Future
Virtual reality, artificial intelligence, augmented reality, de opkomst van nieuwe sociale platforms; er vindt ontzettend veel innovatie plaats in het medialandschap. Wat zijn de laatste ontwikkelingen en hoe zal de toekomst van media eruit zien? Onder andere NPO Innovatie licht een tipje van de sluier, doe mee met de Nationale AI quiz of sluit aan bij de MOJO conference over Mobile Journalism.