Talkshow Business in media ‘Media Start Ups’

Maandag 04 oktober 2021 - 12:00 - 13:00

Er zit business in media: hoe kun je met media je business laten groeien? En hoe ziet de business van media eruit? 

Deze business talkshow is gericht op opdrachtgevers van marketing, communicatie en mediaproductie, professionals uit de media-industrie en iedereen die is geïnteresseerd in de zakelijke kant van media en de mediabusiness.

Op basis van het thema van de dag interviewt Humberto Tan interessante ondernemers, topmanagers en experts van zeer uiteenlopende media- en media gerelateerde bedrijven. 

Vanuit zijn oprechte interesse en zakelijke nieuwsgierigheid praat hij met zijn gasten over de laatste ontwikkelingen en trends. Ook wil hij meer weten over hun bedrijf, proposities en hoe ze opdrachtgevers ondersteunen bij hun communicatie- en media-productie. Daarbij gaat hij op zoek naar de bijzondere verhalen, onontdekte pareltjes, indrukwekkende cases en de vaak verrassende oplossingen die zijn gasten te bieden hebben.

In deze aflevering besteden we aandacht aan een aantal interessante en mooie Nederlandse start ups op het gebied van media.

Humberto probeert de verhalen achter deze start ups te achterhalen; Wat doen ze? Hoe zijn ze op het idee gekomen? Wat maakt hun propositie uniek? Hoe bestormen ze de markt? Welke problemen hebben ze moeten overwinnen en waar gaan ze geld mee verdienen.

Gasten: 

Peter Smet, plaatsvervangend directeur, innovatie- & beleidscoördinator Stimuleringsfonds Voor De Journalistiek. Over hoe zij met hun accelerator-programma’s journalistieke en media- start ups ondersteunen. Sommigen daarvan zijn inmiddels bekend geworden zoals Blendle en Follow The Money. Wat is het geheim van een succesvolle media start up? Hoe ondersteund SvdJ media start ups? En wat zijn de lessen?

Marije Martens, Project Manager Forensic Journalism Drog. Drog is een start up uit het programma van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek. Zij ontwikkelen digitale oplossingen tegen desinformatie, zoals o.a. een game die de gebruikers weerbaarder maakt tegen fakenieuws. Ze leveren hun oplossingen inmiddels aan overheden in binnen- en buitenland. Ook voor bedrijven als Google en Microsoft zijn ze actief. Hoe ontwikkelen zij hun producten? Wat is hun businessmodel? En wat zit er nog aan te komen? 

Mark Visser Co-founder en CEO Hihaho, Hihaho is een Nederlandse start up gevestigd in Assen. Zij hebben een extreem schaalbare Saas-oplossing ontwikkeld waarmee iedereen video’s heel makkelijk interactief kan maken. Na 5 jaar ontwikkelen zijn ze nu 2 jaar op de markt. Met inmiddels ruim 10.000 klanten in 150 landen groeien ze hard. Wat is er zo uniek aan hun oplossing? Waarom tarten ze de wetten van de lean start up methode? En wat is de kracht van interactieve video?

Deze talkshow is fysiek te bezoeken. Meld je gratis aan, zodat je zeker bent van een plek. 

Info

Maandag 4 oktober 2021 12:00 - 13:00
Locatie: Beeld & Geluid
Toegangsprijs:

Gratis

Coronatoegangsbewijs: ja