#SMWNL Social Hour

Woensdag 07 oktober 2020 - 15:00 - 15:45


 Het hoe en waarom van Esther Olofsson, Nederlands eerste échte virtual influencer

De allereerste virtual influencer van Nederland is een feit! Esther Olofsson is “geboren” in Malmö, Zweden, maar woont sinds 2019 in Rotterdam. Esther is volledig computer generated, maar toch fysiek aanwezig op de leukste plekken van de stad! De brunette is een nauwelijks van echt te onderscheiden fashionista van 29 jaar, met een daadwerkelijke storyline. Ze is net als elk ander mens gevormd door haar verleden en maakt keuzes gebaseerd op wat ze heeft meegemaakt. Kijk je op de Instagrampagina van Esther, dan weet je waar je moet zijn in Rotterdam. Van hotspots tot boetieks en van koffiebars tot onontdekte plekjes in de stad. Esther heeft een internationaal karakter, omdat dit perfect aansluit op het Rotterdam van vandaag de dag. Fris, uitdagend, prikkelend en edgy.

En net als een gewone influencer gaat Esther geregeld de samenwerking aan met bedrijven en merken die bij haar passen. Zo werkt Esther al samen Postillion Hotels. Wat komt er allemaal bij kijken als je een virtual influencer wilt ontwikkelen? Waar begin je? Wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van het werken met influencers van vlees en bloed? Hoe reageert het Nederlands publiek op Esther Olofsson? In deze talkshow gaat Maarten Reijgersberg #eindbaas van RauwCC, hierover in gesprek met Lotte Willemsen, lector ‘Communication in the Networked Society’ aan Hogeschool Rotterdam en Mark Struik, commercieel directeur van Postillion Hotels. Maarten is de geestelijk vader van Esther Olofsson, Lotte doet met haar team wetenschappelijk onderzoek naar virtuele influencers en Mark is Esther’s eerste corporate opdrachtgever.

Powered by #SMWNL

Partners:

Partnerafbeelding SMWNL Partnerafbeelding RauwCC Gemeente den haag 500x500

Info

Woensdag 7 oktober 2020 15:00 - 15:45
Locatie: Beeld en Geluid ▷ Online

Talent

PNH_RGB_pos_trans
De media-industrie is in beweging en daarmee veranderen ook de kwalificaties van de professionals die er werken. Van getalenteerde formatontwikkelaars, cameramensen en presentatoren tot data-marketeers, AI-ontwikkelaars en social-specialisten. Dutch Media Week biedt de industrie en talenten de mogelijkheid elkaar te ontmoeten tijdens diverse events. Zo verzorgen ROC studenten de techniek van de Dutch Media Week talkshow en brengt Broadcast Magazine Young jong talent in contact met grote mediabedrijven via matchmaking sessies.