IMTC 2024
Maandag 30 september 2024 - 16:30 - 22:00De International Media Top Convention (IMTC) vindt op maandag 30 september voor de tiende keer plaats. Het keynotes & dinner evenement op de eventvloer van Beeld & Geluid staat ditmaal in het teken van het thema: ‘Hoe organiseer je creativiteit?’
Presentator Rick Nieman zal diverse internationale topsprekers hierover aan de tand voelen. De vorige editie was een groot succes en helemaal vol, dus zet de IMTC daarom alvast in de agenda en informeer collega’s en/of relaties.
Creatieven zijn altijd op zoek naar het ultieme, het creëren van een wereldwijd succes. Wat komt er kijken bij het ontwikkelen van zo’n format, welke beslissingen moeten creatieven nemen, hoe creëren ze iets unieks? Kortom, hoe organiseer en stimuleer je creativiteit in een zakelijke, vaak zeer commerciële omgeving?
Ontvangst in Beeld & Geluid: vanaf 16.30 uur
Diner en programma: 18.00 – 21.00 uur
De IMTC wordt georganiseerd door BM en Beeld & Geluid en dit evenement is alleen toegankelijk op uitnodiging. Voor zogeheten Hop On-partners van BM is deelname gratis. Anderen kunnen bij interesse om aanwezig te zijn contact opnemen met raymond@fcklap.nl
Deze onderwerpen komen via vier topsprekers aan de orde tijdens het tienjarig jubileum van de IMTC. Dat zijn in volgorde:
Sprekers
Stephen Lambert – CEO Studio Lambert
Creatief productiegenie uit Londen, gevierd in zowel het Verenigd Koninkrijk als de Verenigde Staten. Lambert (1959) was verantwoordelijk voor wereldwijde hits als Wife Swap, Faking It en The Secret Millionaire. Hij is nu CEO van Studio Lambert, een van All3Media’s productiebedrijven die onder andere Race Across the World en The Traitors produceert. Lambert’s programma’s hebben tientallen prijzen gewonnen. |
Nicole Yershon – ‘Superinnovator’
Gebaseerd op haar uitgebreide ervaring bij Ogilvy en verschillende andere bekroonde bureaus, zal Nicole inzichten delen over het organiseren en cultiveren van creativiteit, het omarmen van technologische verstoring en het stimuleren van digitale transformatie in de media-industrie. Deze pionier en bestsellerauteur ging vaak tegen de stroom in. |
Melanie Leach – CEO South Shore
Voordat ze het succesvolle productiebedrijf South Shore oprichtte, was Melanie CEO van de Twofour Group, dat twee keer werd bekroond met de prestigieuze Indie of the Year award van Broadcast. Ze produceerde onder andere BBC One’s best bekeken ongescripte serie The Real Marigold Hotel, de veelbekroonde Channel 4 documentaire serie Educating…, Channel 4’s The Jump en ITV’s wereldwijde format This Time Next Year. |
Maarten Meijs – CEO Talpa Studios
Het is eigenlijk nog steeds een startup, zegt de rechterhand van John de Mol over Talpa Studios. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het bedrijf kan voortborduren op een ongekend succesvolle erfenis, maar feit is ook dat de ruim twee jaar geleden ingezette herstart gepaard gaat met een nieuwe strategie, waarin (inter)nationale samenwerking op zowel creatief als productioneel terrein centraal staat. Met spectaculaire resultaten… |