Business in Media: Bedrijven worden Zenders

Donderdag 08 oktober 2020 - 13:00 - 13:45

In de talkshow Business in Media gepresenteerd door Humberto Tan besteden we aandacht aan de kennis, kunde, kracht en creativiteit van media- en facilitaire bedrijven. We laten zien wat zij voor met name het grote bedrijfsleven kunnen betekenen. We brengen mooie en interessante verhalen en interessante cases van de mediabranche en laten zien wat zij voor de corporate markt allemaal doen en kunnen betekenen.

Bedrijven worden Zenders

Bedrijven en organisaties worden steeds vaker zelf mediaproducent, publisher of zelfs zender. Tegelijkertijd richten de ‘traditionele’ broadcastpartijen en leveranciers van faciliteiten zich steeds meer op het bedrijfsleven. Hoe kunnen bedrijven hierbij worden ondersteund, wat zijn de ontwikkelingen en mogelijkheden?

Aan tafel onder andere Marco van Norel (NEP) en Paul Chamalaun (Chain). 2 partijen die veel met elkaar werken in grote en kleinere producties. NEP helpt partijen met hun mediaproductie en het doorvertalen van strategie naar videoformats. Bedrijven willen in deze tijd steeds vaker ‘iets’ met video, maar weten nog niet wat en hoe. ‘We nemen de klant mee aan de hand en helpen hen’, aldus Marco.

Chain richt complete studio’s in voor bijvoorbeeld Shell van waaruit zij video’s maken. Waarom willen bedrijven dit? Wat maken ze daar precies? Momenteel doet Chain veel hybride events. Voorbeeldcase is de introductie van Volvo Polestar in De Hallen in Amsterdam, intiem en hybride. Hoe? Dat vertelt Paul bij Humberto aan tafel.

Overige gasten zijn Nico Verspaget (managing director Quadia), Jeroen Meeter (managing director Blue Billywig) en Jaco Bal (directeur De Radiofabriek)

Info

Donderdag 8 oktober 2020 13:00 - 13:45
Locatie: Beeld en Geluid - talkshow studio

Society

Media zijn niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Dutch Media Week laat deze maatschappelijke waarde en impact van media zien. Wat is de rol van media nu en hoe zal dit er in de toekomst uit gaan zien? Kijk en luister dagelijks naar de Dutch Media Week talkshow, in samenwerking met Broadcast Magazine over diversiteit en inclusiviteit in de media of leer van de Product School hoe je een podcast, vlog of online magazine maakt.