Cut the crap: talkshow
How BNR are evolving their brand identity to stay sharp in a changing media world. A brand case study of BNR by D8.
MAANDAG. Tijdens de Innovation Day powered by RauwCC staan de laatste ontwikkelingen uit de media-industrie centraal. Deze dag staat in het teken van lezingen en presentaties van de mooiste innovaties uit het Nederlandse Medialandschap.
How BNR are evolving their brand identity to stay sharp in a changing media world. A brand case study of BNR by D8.
Learning Community Digital Humans Misschien ben je er nog niet bekend mee, maar virtual humans zijn nu al niet meer weg te denken uit het medialandschap. Maar hoe ze daar aanwezig zijn is voor lang niet iedereen duidelijk. Daar gaat Maarten in deze aflevering samen met Marije Brom (AI-translator bij Rotterdam University of Applied Sciences) […]
Virtuele Mode Nike verkoopt digitale schoenen, Snapchat gaat de samenwerking met diverse kledingmerken aan en virtuele merkambassadeurs hebben ook kleding nodig. Digitale kleding dus. Is het een trend of blijft het voor de lange termijn? En wat betekent dit voor (offline) modeontwerpers? Dat bespreekt Dennis in deze aflevering met Diederik Verbakel (modeontwerper bij Bright White […]
Het NPO Innovatie programma vindt plaats tijdens het middagprogramma van de Innovation Day tijdens de Dutch Media Week. Deze dag staat in het teken van workshops en lezingen over het thema innovatie. Samen met de omroepen gaat NPO Innovatie het gesprek aan over de toekomst en innovatie van de media industrie. De Nederlandse publieke omroep […]
The media industry worked harder than ever during the pandemic, discovering new tools and new work habits in the process. Working remotely is nothing new: video production has always worked with distributed teams, each with their own expertise and their tools. But something special is happening right now: with the whole chain fully digital, the […]
Controleren wij technologie of controleert technologie ons? In een gesprek met Hans Schnitzler, filosoof, publicist, spreker en voormalig columnist voor De Volkskrant, proberen we deze vraag te beantwoorden. In Schnitzlers werk staat ethiek en de invloed van de digitalisering op de alledaagse leefwereld centraal. Het gesprek is een vooruitblik op het aankomende IMPAKT Festival 2022 […]
Find Out Why is an independent, not-for-profit organization created to promote digital fluency through civic engagement and innovation with impact. In this English-speaking event during Dutch Media Week, Find Out Why will bring to life an international mindset grounded in fearless curiosity to discuss the transitions we face as our world progresses from mere digital […]
Een keer ga je met Club BENG weer terug de collegebanken in. Dit keer op 4 oktober. We nodigen een hoogleraar, universitair docent of lector uit die je uitleg geeft over een bepaald onderwerp op wetenschappelijk niveau. De onderwerpen die we kiezen passen bij je werkzaamheden. Programma: 14.00 uur Ontvangst bij Beeld en Geluid Den […]
Kunstmatige intelligentie (AI) speelt een steeds belangrijkere rol binnen media-organisaties. Dankzij deze technologie kunnen zij bijvoorbeeld grote hoeveelheden archiefmateriaal beter doorzoekbaar maken en gepersonaliseerde aanbevelingen doen. Maar hoe kun je als media-organisatie op een ethisch verantwoorde manier AI toepassen? Hoeveel data mag je bijvoorbeeld verzamelen over gebruikers? Hoe zorg je dat data-analyses inclusief zijn? Tijdens deze interactieve sessie nemen prominente onderzoekers, techpioniers en mediaprofessionals […]