Agenda van ROM Utrecht voor media- en game-industrie

Over deze sessie De Regionale Ontwikkelingsmaatschappij Utrecht (ROM Utrecht) heeft een aantal focus ecosystemen aangewezen. Onder meer Digital Media: de Nederlandse media- en game-industrie, inclusief aanpalende en onderliggende technologie. ROM Utrecht heeft Deloitte gevraagd om dit ecosysteem samen met stakeholders in kaart te brengen. Zo kan een beeld geschetst worden van de Nederlandse media- en game-industrie als bron van economische groei en […]

De podcast als marketingtool voor de zakelijke markt

Steeds meer bedrijven en instellingen omarmen de podcast. Marketeers zien het als dé tool om je business in de spotlights te zetten. En niet voor niets; de populariteit van de podcast blijft groeien. Alleen al in het afgelopen jaar is het aantal luisteraars met 45% gegroeid (bron: Acast & Nielsen). Dit maakt de podcast nóg […]

Social Hour powered by RauwCC

Employer Branding Het is geen nieuws meer dat personeel vinden een flinke uitdaging is. Het is dus ook lastig om op een goede manier de aandacht te trekken van potentiële medewerkers. Manon Bode spreekt in deze aflevering met experts uit de praktijk over hoe zij employer branding inzetten bij deze uitdaging. Deze talkshow behandelt succesverhalen, […]

Social Hour powered by RauwCC

Employee advocacy: werknemers als ambassadeurs van jouw bedrijf   Employee advocacy is onmisbaar voor bedrijven. Maar Hoe pas je het goed toe? Hoe worden werknemers ambassadeurs van jouw bedrijf? Aan de hand van succesvolle praktijkvoorbeelden wordt hierover gesproken met de mensen achter hét platform voor employee advocacy: Social Seeder. Deze talkshow behandelt succesverhalen, fuck-ups, trends […]

Offboard / Onboard

De instroom van nieuw talent en de ontwikkeling van bestaand personeel is van levensbelang voor de media-industrie. Met de ontwikkelingen rondom offline en online media en de belofte van de Metaverse is er behoefte aan nieuwe specialisten.  Tijdens deze sessie kijken we naar de behoeften op het gebied van HR in de media-industrie. We gaan in gesprek met kennisinstellingen om te horen hoe zij […]

On demand / Off demand

De media-industrie richt zich meer en meer op abonnementen. Veel mensen betalen maandelijks voor videodiensten, online muziek, betaalde email nieuwsbrieven en nog veel meer. Nu er steeds meer online aanbod komt, veranderen de abonnementsvormen ook. Wat zijn de ontwikkelingen op dit gebied? Hoeveel abonnementen willen en kunnen we aan? Houden de nationale platforms stand in het internationale geweld? Hoe ontwikkelen zich […]

Podcast Summit Live

In navolging van het uitverkochte Podcast Summit Live in april dit jaar vindt op 4 oktober a.s. een gloednieuw Podcast Summit Live plaats tijdens Dutch Media Week. Ontdek nog meer geheimen & strategieën achter het maken van en geld verdienen met je eigen podcast van succesvolle podcast makers en -experts. Dit Summit is speciaal voor […]

Cross Media Café: Media CEO’s Presenteren Innovatieagenda

  De Nederlandse mediasector is in ontwikkeling en moet concurreren met internationale media en techbedrijven. Er is een internet ontstaan waar gebruikers niet weten wat er gebeurt met de data die zij achterlaten na het consumeren van media. Hoe brengen we de data weer terug bij de gebruiker? Hoe organiseren we privacy by design, de bestrijding van fakenews en duiding […]

Cross Media Café: Selfmade Media-ondernemers

Tijdens dit Cross Media Café, dat we organiseren in samenwerking met Beeld & Geluid, gaan we in op ondernemerschap in de mediasector. Moderator Monique van Dusseldorp gaat in gesprek met succesvolle media-ondernemers over hun activiteiten, plannen en visie op het veranderende medialandschap. Waar zitten de grootste kansen? Welke Nederlandse bedrijven kunnen zelf wereldspelers worden? En wie zijn de ondernemers […]