Talkshow Business in media ‘Sport & Media’
Vrijdag 08 oktober 2021 - 12:00 - 13:00Er zit business in media: hoe kun je met media je business laten groeien? En hoe ziet de business van media eruit?
Deze business talkshow is gericht op opdrachtgevers van marketing, communicatie en mediaproductie, professionals uit de media-industrie en iedereen die is geïnteresseerd in de zakelijke kant van media en de mediabusiness.
Op basis van het thema van de dag interviewt Humberto Tan interessante ondernemers, topmanagers en experts van zeer uiteenlopende media- en media gerelateerde bedrijven.
Vanuit zijn oprechte interesse en zakelijke nieuwsgierigheid praat hij met zijn gasten over de laatste ontwikkelingen en trends. Ook wil hij meer weten over hun bedrijf, proposities en hoe ze opdrachtgevers ondersteunen bij hun communicatie- en media-productie. Daarbij gaat hij op zoek naar de bijzondere verhalen, onontdekte pareltjes, indrukwekkende cases en de vaak verrassende oplossingen die zijn gasten te bieden hebben.
Het was weer een overvolle sportzomer met Olympische & Paralympische Spelen, EK, Tour de France en natuurlijk de Grand Prix Formule 1 in Zandvoort. Sport en media vormen een goed huwelijk; media helpen de sport vooruit, maar voor media zit er ook heel veel business in sport. In deze aflevering van Business In Media belichten onze studiogasten de relatie tussen sport en media vanuit verschillende invalshoeken.
Gasten:
Bob van Oosterhout, Directeur Triple Double, expert op gebied van sportmarketing en sponsoring. Hij verkocht zijn adviesbureau Triple Double onlangs aan het Belgische Golazo maar is nog net zo actief met het adviseren van merken, sporters, teams en sportorganisaties. Daarnaast vragen redacties van radio- en tv-programma’s regelmatig om zijn professionele mening en treedt hij regelmatig op als spreker over sportmarketing. We vragen hem niet alleen naar de relatie tussen sport en media, maar vooral ook: wat werkt? Hoe zet je sponsoring in voor je bedrijfsdoeleinde? Wat zijn de lessen, mooie cases en voorbeelden.
Pim van Midde, Sales Manager, Stichting Ether Reclame (STER): Rond sportevenementen, teams, wedstrijden en competities wordt veel geadverteerd. Wat is het belang en hoe groot is die business voor media-exploitanten als de STER? Wat kan dat opleveren voor je merk en je sales? Kun je hier alleen iets mee als je een grote adverteerder bent, of werkt dit ook voor kleinere adverteerders? Ook gaat Humberto hem vragen naar mooie voorbeelden, cases en learnings.
René Delwel, CEO EMG Hoe belangrijk is de sport-business voor de technische en facilitaire bedrijven? Wat zijn de technische en trends ontwikkelingen op het gebied van het opnemen, registreren en distribueren van sport-content en programma’s. Hoe dragen facilitaire bedrijven bij aan de sportbeleving? Wat is hun rol? En wie bedenkt en ontwikkelt al die nieuwe technieken? Online, hybride, AR/VR? Andere technieken
Tijmen Bos Commercieel Directeur Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix. De Formule 1 Dutch Grand Prix in Zandvoort was één van de hoogtepunten van de sportzomer. Zowel sportief als publicitair. Welke rol speelden media bij dit succes? Wat was de mediastrategie? Hoe zorgde de organisatie voor zo veel mogelijk free publicity en exposure? En welke eigen media zette de organisatie in?
Deze talkshow is fysiek te bezoeken. Meld je gratis aan, zodat je zeker bent van een plek.