NPO Innovatie talkshow: “Interactieve publieke content, hoe dan?!”

Dinsdag 06 oktober 2020 - 10:00 - 11:00

Anna Gimbrere, wetenschapsjournaliste en presentatrice bij de publieke omroep, gaat namens NPO Innovatie in gesprek met gasten aan tafel over innovatie in de mediawereld. Hoe gaat dat bij de publiek omroep?

Interactieve video ‘Wadoeje’ 

Projectleider en eindredacteur van de NTR Ingrid Walschots vertelt over de interactieve video Wadoeje; Een interactieve webserie over pijnlijke confrontaties en lastige dilemma’s waarvan de kijker zelf de uitkomst bepaalt. Met dit project doet de NTR onderzoek naar het kijkgedrag en de waardering van interactieve video vs lineaire video. Met interessante en opvallende eerste resultaten. 

Tour de France updates via direct messaging 

Digital Experience Architect van NOS Almar van der Krogt vertelt over het experiment waarbij de NOS onderzocht of ze met relevante informatie gebruikers konden bedienen door het distribueren van relevant nieuws real time, via direct messaging apps als Telegram, WhatsApp en Slack. 

NPO Samen kijken 

Tot slot vertelt Martijn van Dam, Raad van Bestuur NPO en verantwoordelijk voor Innovatie & Technologie, over de nieuwste innovatieprojecten van de NPO. Waaronder NPO Samen waarbij kijkers op afstand maar toch samen televisie kunnen kijken.

Er kunnen maar een beperkt aantal gasten fysiek aanwezig zijn. Wil jij hier graag bij zijn? Geef je op via innovatie@npo.nl! De talkshow is ook online via the online venue.
 

Kijk de uitzending terug

Partners:

NPO logo

 

Info

Dinsdag 6 oktober 2020 10:00 - 11:00
Locatie: Beeld en Geluid ▷ Online

Industry

Mediabedrijven zoeken continu naar een duurzame toekomst en manieren om relevant te blijven voor hun doelgroepen. Tijdens Dutch Media Week komt de media-industrie bij elkaar om grote ontwikkelingen te bespreken en de media-industrie te vieren. Sluit aan bij het seminar ‘Van poppodium naar mediabedrijf’ in de Vorstin of ontdek wie de beste online radio presentator van 2020 is tijdens de Online Radio Awards. In onze Business-to-Business talkshow gaan we ook dieper in op hoe media in alle vormen een impact hebben op onze samenleving.