Community Stories

Dinsdag 06 oktober 2020 - 14:00 - 14:45

De talkshow #CommunityStories van Mr & Mrs Oasis zal het belang van representatie in de media en marketing bespreken. De samenleving verandert en maatschappelijke en sociale vraagstukken vragen van makers en producenten om op een andere manier hun doelgroepen te bedienen. Dit vraagt om een andere aanpak als het gaat om programmering, concepten bedenken en het aanspreken van nieuwe doelgroepen en andere communities.

#CommunityStories Waarom is het belangrijk om het gesprek over representatie en beeldvorming te blijven voeren? Wat betekent ‘de juiste representatie’ precies in de praktijk en waarom moeten mediabedrijven en platforms meebewegen? Welke #CommunityStories moeten verteld worden en gebeurt dit voldoende vanuit de communities zelf. Of worden deze verhalen door andere producenten en makers opgehaald en opgetekend, met wellicht een vertekend beeld van een community als gevolg?

Het gaat om mensen, echte mensen met een verhaal. Verhalen met impact en vooral: verhalen die verteld worden door de eigen community. De roep om sociale gelijkheid, representatie, LGBTQIA+ acceptatie, de BLM-movement en bijbehorende kritische generaties; we staan met z’n allen voor een shift in de samenleving. Een shift in perceptie en in denkpatronen, we eisen in alle lagen van de samenleving gelijkwaardigheid.

Diversiteit is in de praktijk helaas een vrijblijvend woord geworden waarbij bedrijven en organisaties in hun beleid te vaak culturele diversiteit uit het oog verliezen en/of te weinig concrete actie hierop laten volgen. Organisaties voeren gesprekken, brengen statements naar buiten en natuurlijk is de dialoog aangaan belangrijk, maar actie en geïntegreerd beleid is beter.

Wij creëren vanuit De Community Top 100 content die het verhaal vertelt van verschillende communities en waarbij wij zelf de keuze hebben welke verhalen we vertellen en vooral hoe we dat doen. Met cultuursensitieve context en zonder stereotyperingen. Onze narrative terugclaimen en eigen verhalen vertellen waarbij wij mensen uit onze communities in de jaarlijkse Community Top 100 uitlichten.

We gaan met twee deskundigen in gesprek;

Emilio de Haan, medeoprichter van HERC, the Agency en co-founder van Dutch Marketing Diversity. Een non-profit stichting die zich inzet voor het stimuleren van diversiteit, inclusie en antiracisme in de Nederlandse marketingindustrie.

Mouad Aoujil, zakelijk leider Stichting FunX en directeur van FunX B.V. over het succes van de radiozender en wat de rest van medialand kan leren van de zender.

Info

Dinsdag 6 oktober 2020 14:00 - 14:45
Locatie: