Business in Media: Bedrijven worden Zenders
Donderdag 08 oktober 2020 - 13:00 - 13:45In de talkshow Business in Media gepresenteerd door Humberto Tan besteden we aandacht aan de kennis, kunde, kracht en creativiteit van media- en facilitaire bedrijven. We laten zien wat zij voor met name het grote bedrijfsleven kunnen betekenen. We brengen mooie en interessante verhalen en interessante cases van de mediabranche en laten zien wat zij voor de corporate markt allemaal doen en kunnen betekenen.
Bedrijven worden Zenders
Bedrijven en organisaties worden steeds vaker zelf mediaproducent, publisher of zelfs zender. Tegelijkertijd richten de ‘traditionele’ broadcastpartijen en leveranciers van faciliteiten zich steeds meer op het bedrijfsleven. Hoe kunnen bedrijven hierbij worden ondersteund, wat zijn de ontwikkelingen en mogelijkheden?
Aan tafel onder andere Marco van Norel (NEP) en Paul Chamalaun (Chain). 2 partijen die veel met elkaar werken in grote en kleinere producties. NEP helpt partijen met hun mediaproductie en het doorvertalen van strategie naar videoformats. Bedrijven willen in deze tijd steeds vaker ‘iets’ met video, maar weten nog niet wat en hoe. ‘We nemen de klant mee aan de hand en helpen hen’, aldus Marco.
Chain richt complete studio’s in voor bijvoorbeeld Shell van waaruit zij video’s maken. Waarom willen bedrijven dit? Wat maken ze daar precies? Momenteel doet Chain veel hybride events. Voorbeeldcase is de introductie van Volvo Polestar in De Hallen in Amsterdam, intiem en hybride. Hoe? Dat vertelt Paul bij Humberto aan tafel.
Overige gasten zijn Nico Verspaget (managing director Quadia), Jeroen Meeter (managing director Blue Billywig) en Jaco Bal (directeur De Radiofabriek)