Blockchain en Media

Vrijdag 09 oktober 2020 - 11:00 - 11:45

Blockchain en Media

Met:

  • Vincents Everts, trendwatcher en organisator Blockchain Innovation Conference / Blockchain Bulletin
  • Sebastiaan van der Lans, oprichter WordProof.io, blockchain voor content bedrijven
  • Marko van Kampen, Creatief directeur, DPG Media

Waarom zou een media bedrijf interesse kunnen hebben in Blockchain toepassingen? In deze talkshow gaan een trendwatcher, een blockchain startup en een media manager in gesprek over de Blockchain ontwikkelingen van de afgelopen jaren, en bespreken ze hoe media producenten hier gebruik van maken.

Vincent Everts, Trendwatcher, volgt al jaren de Blockchain ontwikkelingen. Met zijn Blockchain Innovation Conference en Blockchain Bulletin, liet hij de afgelopen jaren zien hoe banken, energie bedrijven, en handelsplatforms Blockchain inzetten daar waar meerdere partijen elkaar moeten vertrouwen.

Inmiddels wordt ook de in media sector steeds vaker Blockchain technologie ingezet, voor het vastleggen en delen van rechten en inkomsten, het verkopen en doorverkopen van kaartjes, en andere processen waarbij een groot aantal spelers betrokken is.

 Sebastiaan van der Lans won met zijn Nederlandse startup WordProof won recent 1 miljoen euro in een wedstrijd van de Europese Commissie. WordProof wil nepnieuws, fraude en privacyproblemen bestrijden. Via blockchaintechnologie biedt de startup de mogelijkheid om de inhoud op internet te controleren. Zo maken ze zichtbaar wie, wat, waar en wanneer oorspronkelijk op internet publiceerde.

WordProof werkt samen met Yoast, dat met tien miljoen gebruikers een grote partij is op het gebied van SEO (search engine optimalisation).

Joost de Valk,  Founder & Chief Product Officer Yoast, een bedrijf gespecialiseer in SEO & Digital Marketing dat met tien miljoen gebruikers een grote partij is op het gebied van SEO (search engine optimalisation) en een van de partners van WordProof.

Marko van Kampen, Creatief directeur, DPG Media richtte al diverse bedrijven op: StudentWork, USSR (online solutions for brands) en MyChannels, een on demand video platformvoor influencers. Het laatste verkocht hij aan uitgever DPG waar hij onder andere met diverse online titels nieuwe video strategie opzette. In zijn rol bij DPG is hij mede verantwoordelijk voor innovatie. Hoe ziet hij de rol van Blockchain in de media sector, en welke andere ontwikkelingen houden hem bezig?

Info

Vrijdag 9 oktober 2020 11:00 - 11:45
Locatie: