De Dutch Game Day kondigt eerste sprekers aan
Voor de Dutch Game Day powered by Control op donderdag 3 oktober zijn de eerste sprekers aangekondigd, te weten:
Shania Hall
Shania Hall begon haar loopbaan in de app-industrie. Daar ontdekte ze haar liefde voor visuele media. Die passie bracht haar naar de game-industrie. De afgelopen vijf jaar is ze werkzaam bij bij Sumo. Daar heeft ze haar vaardigheden en passie voor zowel games als art aangescherpt.
Op de Dutch Game Day komt Hall vertellen hoe ze te werk is gegaan voor het ontwerpen van de kleding voor The Texas Chain Saw Massacre. Ze laat ook zien dat concept art niet per se draait om mooi gerenderde beelden. Belangrijker is het om om je ideeën zo snel mogelijk ‘op papier’ krijgen en ze effectief kunnen communiceren.
Matthew Handrahan
Handrahan was 15 jaar journalist. Drie jaar geleden verruilde hij de tanende game-media voor de publisher-wereld. Eerst ging hij aan de slag bij PlayStation. Nu is hij senior portfolio manager bij Kepler Interactive en Kowloon.
Pacific Drive van Ironwood Studios was de eerste game die hij tekende voor Kepler. De game is moeilijk te beschrijven, maar de gedurfde mix van gameplaystijlen en genre-invloeden vond in minder dan zes maanden een publiek van 500.000 mensen.
In zijn Dutch Game Day talk onderzoekt Handrahan de kwaliteiten die ervoor zorgden dat Pacific Drive opviel bij zowel Kepler Interactive als de uiteindelijke fanbase en wat dat developers kan vertellen over het uitbrengen van games in een steeds drukkere markt.
Klik hier voor meer informatie en kaartverkoop