Media Perspectives brengt business, kennis en talent naar Dutch Media Week

Media Perspectives brengt business, kennis en talent naar Dutch Media Week

3 Augustus 2018

Media Perspectives, het platform voor mediatransformatie, grijpt Dutch Media Week aan om diverse doelgroepen naar het Media Park te halen. Dinsdag 4 september ligt de focus op business en kennisuitwisseling tijdens het Cross Media Café en de korte sessie ‘America 1st, Netherlands 2nd’ over zakendoen in en met de VS. Op donderdag 6 september nodigt Media Perspectives het jonge talent uit haar netwerk uit om naar Hilversum te komen als aanloop naar de Media Summer Night.

Cross Media Café Online Radio & Podcasts

Dinsdagmiddag 4 september organiseren Beeld en Geluid en Media Perspectives een Cross Media Café over Online Radio en Podcasts. Traditionele radio verdwijnt niet, maar steeds meer mensen gaan online radio en podcast luisteren. In Nederland komen er steeds meer ‘internet only’ stations en groeit het aantal podcastluisteraars dagelijks. Radio en podcast maken wordt ook steeds toegankelijker en nichestations weten online hun luisteraars te bereiken. In het Cross Media Café krijgen mediaprofessionals in één middag een overzicht van verdienmodellen, succesverhalen en de laatste ontwikkelingen. Met in deze editie presentaties van o.a. Wilbert Mutsaers (Spotify) en Lindsay Mossink (Nu.nl). Inschrijving is gratis, maar vol=vol.

America 1st, Netherlands 2nd: zakendoen in en met de VS

Voorafgaand aan het Cross Media Café vindt een korte sessie plaats over internationaal zakendoen. Want wat werkt het beste om succesvol zaken te doen met de Amerikaanse mediasector? Kun je het beste een lokale sales agent inschakelen; presenteren op congressen; netwerken op beurzen, of; een gewoon een eigen vestiging openen? Nederlandse media-ondernemers van o.a. MediaMonks, TNO en 24i wisselen hun kennis en ervaringen uit. Een must-visit voor iedereen die zakendoet of gaat doen met de VS! Ook deze sessie is gratis toegankelijk na inschrijving.

Jong talent

Naast een focus op business en kennis, richt Media Perspectives zich ook op talent in de media-industrie. Tijdens de Dutch Media Week wordt aanstormend talent uit het netwerk van Media Perspectives uitgenodigd om weer bijeen te komen op het Media Park. Tijdens de Talent Day op 6 september ontmoeten de trainees van de afgelopen twee edities Talent Development Program elkaar weer in de SWITCH. Ook de ruim 700 deelnemers van 7 jaar Media Future Week is uitgenodigd voor een kleine reünie. Hoe gaat het met je teamgenoten? Waar staat iedereen nu? En wat kunnen deze alumni nog voor elkaar betekenen?

Over Media Perspectives

Media Perspectives is gedreven om een bijdrage te leveren aan de toekomst van de mediasector en het voortouw te nemen in de transformatie. Vanuit hun brede netwerk leggen ze verbindingen tussen business, kennis en talent en tussen alle partijen in de mediasector. Media Perspectives focust zich op de thema’s business, talent, data, content en technologie en biedt daar een aantal concrete tools op aan, zoals een academy met diverse trainingen, evenementen gericht op kennisdeling en labs waar het draait om experimenteren en kennisontwikkeling. Meer informatie: www.mediaperspectives.nl