Persbericht juni 2018

Persbericht juni 2018

Innovatie, participatie en inspiratie tijdens Dutch Media Week

1 t/m 10 september 2018, Hilversum

Dutch Media Week is hét festival voor iedereen die van media houdt. Het veranderende medialandschap en de impact van de media in al haar facetten staan centraal tijdens tal van activiteiten voor een breed publiek én mediamakers. Het festival laat de laatste ontwikkelingen zien aan de hand van inspirerende bijeenkomsten, experimentele producten en vele andere uiteenlopende activiteiten op het Media Park, bij Beeld en Geluid en op een aantal andere locaties in Hilversum.

Herman Dummer, directeur van Dutch Media Foundation: “Iedereen is media. Bij de derde editie van Dutch Media Week staan we meer dan ooit stil bij de impact van media. Publiek en professionals komen samen om de toekomst te verkennen, op zoek naar de nieuwe betekenissen van media in ons leven”.

Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur van Beeld en Geluid: “Beeld en Geluid is er trots op om dit jaar als partner aan Dutch Media Week verbonden te zijn. Media zijn niet meer weg te denken uit ons leven. De ontwikkelingen gaan razendsnel en het is dus fantastisch dat wij tijdens Dutch Media Week zowel het publiek als de mediamaker mee kunnen nemen in al het moois dat media te bieden hebben”.

Een greep uit het programma van Dutch Media Week:

Open Studio Dagen

zaterdag 1 en zondag 2 september | 10.00 – 17.00 uur | Media Park
De week trapt af met de Open Studio Dagen, die alweer haar 11e editie beleeft. Het evenement trekt ieder jaar zo’n 35.000 bezoekers. Radio- en televisiemakers bieden bezoekers een kijkje achter de schermen van het Media Park en enkele andere locaties in Hilversum. Verschillende studio’s, omroepen en andere media-organisaties openen hun deuren om bezoekers te laten ervaren hoe media gemaakt wordt.

 

.

VR Challenge
donderdag 30 augustus t/m dinsdag 4 september

Tijdens dit 4-daagse event krijgen film- en televisiemakers de mogelijkheid om hun 360° filmmaking-skills te ontwikkelen of verder uit te bouwen. Donderdagavond 30 augustus start de VR Challenge met een masterclass 360º-filmmaken. Om meteen in de praktijk te oefenen ontvangen makers vrijdagavond een 360° film-challenge: de opdracht om in één weekend een korte 360°-experience te produceren. Alle geproduceerde 360°-experiences gaan dinsdagavond 4 september in première tijdens een feestelijke screening in Beeld en Geluid in Hilversum. De dagen daarna zijn alle 360°-producties te bekijken voor publiek, in het atrium van Beeld en Geluid.

VR Challenge wordt georganiseerd door Beeld en Geluid i.s.m Richard Schut, award-winning 360°-filmmaker en organisator van het 48 Hour Film Project in Nederland.

Mobile Movie Days
dinsdag 4 t/m zondag 9 september | Museum Hilversum
Het Museum Hilversum toont tijdens de Mobile Movie Days, van dinsdag 4 tot en met zondag 9 september, internationaal bekende films die met een mobiele telefoon zijn geschoten. Ook is het voor jonge filmmakers een kans om in aanraking te komen met publiek en de media. Speciaal voor (film)studenten vindt er een aantal workshops plaats.

MOJO Conference
vrijdag 7 september | Beeld en Geluid
Nieuws maken en wereldwijd verspreiden met smartphones en andere mobile devices is een snel groeiend fenomeen. MOJO’s, de bijnaam voor mobile journalists, veroveren de wereld met hun bijzondere reportages. In Beeld en Geluid vindt een bijzonder congres plaats met internationale sprekers, workshops en MOJO’s die laten zien hoe zij met deze nieuwe manier van werken spraakmakende nieuwsitems maken. Op de stands in het randprogramma presenteren leveranciers een scala aan hardware en gadgets.

Dutch Media Week Familiefestival
zaterdag 8 en zondag 9 september | Beeld en Geluid
Het Dutch Media Week Familiefestival bestaat uit twee inspirerende festivaldagen bij Beeld en Geluid, over media en online identiteit. Jong en oud krijgen de kans om sterren te ontmoeten, aan workshops mee te doen en te luisteren naar talks van vloggers, acteurs en programmamakers. Onder andere Pip Pellens (winnaar Dance Dance Dance, GTST), Janouk Kelderman (Het Klokhuis), Nienke de la Rive Box (De Buitendienst, 3 Op Reis) en Ismail Ilgűn (vlogger) vertellen over de manier waarop zij hun leven via social media met hun volgers delen en praten met kinderen over de manier waarop zij dit kunnen doen.

Het actuele programma is te vinden op www.dutchmediaweek.nl
www.beeldengeluid.nl/agenda

Dutch Media Week wordt georganiseerd door Dutch Media Foundation en Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met Hilversum Marketing.

Geen reactie's

Geef een reactie